تا پایان دی ماه امسال یک هزار و ۳۹۰ نفر برای دریافت مجوز سقط درمانی (جسمانی) به مراکز پزشکی قانونی استان مراجعه کرده اند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل کاهش یافته است.

سلامت نیوز: تا پایان دی ماه امسال یک هزار و ۳۹۰ نفر برای دریافت مجوز سقط درمانی (جسمانی) به مراکز پزشکی قانونی استان مراجعه کرده اند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل کاهش یافته است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  مهر، در ده ماهه امسال یک هزار و ۳۹۰ نفر متقاضی دریافت مجور سقط درمانی (جسمانی) بوده اند که این تعداد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که تعداد متقاضیان این مجوز یک هزار ۴۶۲ نفر بوده است ۸.۷ درصد کاهش یافته است.

بنابر این گزارش در دی ماه امسال نیز تعداد متقاضیان دریافت مجوز سقط درمانی (جسمانی) با ۴.۹ درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۳۶ نفر اعلام شده است.

شرایط ضروری برای صدور مجوز سقط درمانی به دو گروه تقسیم میشود شرایط مربوط به ناهنجاری های جنینی و شرایط مربوط به وجود یک بیماری جدی در مادر که در مورد

مشکلات و ناهنجاری های جنینی، تشخیص قطعی ناهنجاری با آزمایش ژنتیک معتبر ویا سونوگرافی معتبر، ناهنجاری یا ناهنجاریها موجب حرج مادر شود، رضایت آگاهانه وکتبی مادر، سن بارداری کمتر از ۱۹هفته براساس سونوگرافی معتبر و اینکه حرج مادر توسط ۳متخصص مربوطه تشخیص و به تایید پزشکی قانونی برسد است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha