دوشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۱
کد خبر: 141290

رییس پژوهشگاه غدد و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از وجود حدود چهار میلیون نفر مبتلا به بیماری دیابت در کشور خبر داد.

سلامت نیوز:  رییس پژوهشگاه غدد و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از وجود حدود چهار میلیون نفر مبتلا به بیماری دیابت در کشور خبر داد. 

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، فردیون عزیزی در همایش ملی پژوهش در بیماریهای زمینه ای با موضوع دیابت در دانشگاه علوم پزشکی سمنان، گفت: علاوه بر این، چهار تا پنج میلیون نفر نیز زمینه ابتلا به این بیماری در کشور را دارند.

وی با هشدار در مورد وجود داروهای سنتی چینی در بازار کشور، افزود: بیماران به هیچ وجه از این داروها مصرف نکنند.

وی تصریح کرد: داروهای سنتی چینی دارای مواد کورتونی و مواد مخدر هستند و تنها در صورت تجویز پزشک باید استفاده شوند.

عزیزی با اشاره به تمایل مردم ایران به مصرف داروهای گیاهی سنتی برای درمان بیماری دیابت، تاکید کرد: مصرف داروهای گیاهی و سنتی ایرانی برای افرادی که مبتلا به بیماری دیابت در حد متوسط به بالا هستند بی تاثیر است و توصیه نمی شود.

رییس پژوهشگاه غدد و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افزود: اینگونه بیماران باید از داروهای تجویزی پزشک و در صورت شدید بودن بیماری دیابت شان، از تزریق انسولین استفاده کنند.

فریدون عزیزی در همایش ملی و دو روزه پژوهش در بیماریهای زمینه ای دانشگاه علوم پزشکی سمنان حضور یافت و مورد تقدیر قرار گرفت.

320 مقاله در این همایش به صورت سخنرانی و پوستر ارایه می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha