دزد قدیمی با کمین در دانشگاه‌های تهران به سرقت‌های پنهان از دانشجوها دست می‌زد. ساعت 9 شب 18 دی ماه مأموران کلانتری 119 مهرآباد هنگام گشتزنی در پارک ‌هاشمی به مرد مرموزی برخوردند که در حال خروج از پارک بود.

سلامت نیوز: دزد قدیمی با کمین در دانشگاه‌های تهران به سرقت‌های پنهان از دانشجوها دست می‌زد. ساعت 9 شب 18 دی ماه مأموران کلانتری 119 مهرآباد هنگام گشتزنی در پارک ‌هاشمی به مرد مرموزی برخوردند که در حال خروج از پارک بود.

به گزارش سلامت نیوز،روزنامه ایران نوشت: مأموران وقتی به تن‌پیمایی دست زدند با چند کارت دانشجویی که نشان می‌داد مرد جوان دانشجوی دانشگاه‌های تهران و شهید بهشتی است، روبه‌رو شدند.
وقتی چند گوشی موبایل و دوربین نیز از وی که خود را به دروغ «ایمان»‌معرفی کرده بود به دست آمد و پی برد که پلیس وی را یک تبهکار شناخته است سعی کرد با ادعاهای گمراه‌کننده خود را بی‌گناه نشان دهد.


رازگشایی از سرنوشت این دانشجو با دستور بازپرس شعبه چهارم دادسرای ناحیه 34 تهران پیش روی مأموران پایگاه پنجم پلیس آگاهی قرار گرفت و کارآگاهان در نخستین گام موفق شدند مشخصات واقعی وی که «منوچهر» 28 ساله بوده و هشت بار به زندان افتاده است را به دست آورند. بررسی‌ها نشان داد منوچهر در سال 83 برای نخستین بار دستگیر شده است و از آن به بعد بارها با کلکسیونی از جرایم آدم‌ربایی و سرقت داخل خودرو دستگیر شده و آخرین بار نیز 17 آذرماه سال گذشته به خاطر دستبرد به خودرو پشت میله‌های زندان افتاده است.


کارآگاهان با توجه به کارت‌های شناسایی دانشجویی توانستند گروهی از جوانان دانشگاهی را ردیابی کنند که همگی در دام این دزد حرفه‌ای افتاده بودند. منوچهر در این مرحله بناچار به سرقت از دانشجویان دانشگاه‌های تهران و دانشگاه شهید بهشتی اعتراف کرد و گفت: در زمان تردد دانشجویان برای رفتن به دانشگاه در نقش دانشجو با به همراه داشتن کیف و کتاب وارد دانشگاه شده و به کتابخانه دانشگاه‌ها می‌رفتم و به ظاهر مشغول مطالعه کتاب می‌شدم. با شناسایی کسانی که کیف‌پول یا گوشی تلفن همراه را روی میز گذاشته بودند آنها را تحت نظر قرار می‌دادم تا زمانی که آنها برای لحظاتی از پشت‌میز خود بلند شده و محل را ترک می‌کردند؛ در همان زمان کوتاه، گوشی‌های تلفن همراه، مدارک دانشجویی، کیف پول و محتویات داخل لباس‌های آنان را برداشته و بسرعت کتابخانه را ترک می‌کردم.


با توجه به شگرد منوچهر در این دزدی‌ها کارآگاهان طعمه‌های این مرد در دانشگاه‌های تهران را یکی پس از دیگری شناسایی کردند. یکی از این مالباخته‌ها به افسر تحقیق گفت: روز 7 دی ماه امسال داخل کتابخانه دانشگاه مشغول مطالعه بودم که گوشی تلفن همراه خودم را برای شارژ باتری به برق زدم. برای چند دقیقه از کتابخانه خارج شدم و باز وقتی برگشتم متوجه شدم گوشی تلفن همراهم کنار سایر وسایل من قرار ندارد. بلافاصله با گوشی تلفن همراه متعلق به یکی از دوستانم به گوشی تلفن همراه خودم زنگ زدم اما پس از چند بار زنگ خوردن گوشی خاموش شد.


یکی از دانشجویان هنر دانشگاه تهران که دوربین عکاسی و مدارک شناسایی‌اش از منوچهر به دست آمده بود با بیان اینکه دوربین عکاسی‌اش 5 میلیون تومان ارزش دارد، گفت: روز 18 دی ماه امسال به همراه سایر دانشجویان داخل کارگاه هنر مشغول به کار شده و دوربین عکاسی خود را روی میز قرار داده بودم اما در یک لحظه متوجه نشدم که چه کسی اقدام به برداشتن دوربین کرده است. ابتدا تصور کردم دوستانم قصد شوخی کردن با من دارند اما پس از آنکه آنها از موضوع برداشتن دوربین اظهار بی‌اطلاعی کردند، اطمینان پیدا کردم که دوربین عکاسی من سرقت شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha