دوشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۵
کد خبر: 141319

افرادی که با کاغذ روزنامه تازه تماس دارند، خطر بروز آسم در آنها افزایش یافته و در افراد مبتلا نیز احتمال تشدید این بیماری نیز وجود دارد.

سلامت نیوز:  افرادی که با کاغذ روزنامه تازه تماس دارند، خطر بروز آسم در آنها افزایش یافته و در افراد مبتلا نیز احتمال تشدید این بیماری نیز وجود دارد.

احمدرضا شریفی، متخصص آسم و آلرژی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران افزود:آسم التهاب مزمن مجاری تنفسی است که علت مهم آن تورم و ترشح مخاطی بیش از اندازه بوده که این موضوع در شرایط و موقعیت‌هایی معمولا بروز می‌کند که فرد تحت تاثیر یک ماده حساسیت‌زا و محرک قرار گرفته است.

وی با اشاره به عوامل بروز آسم، تصریح کرد: حساسیت به آلرژن‌هایی نظیر گرد و غبار،گرده افشانی گیاهان،فضولات سوسک‌ها،پشم و پر حیوانات،آلرژی‌های غذایی و برخی از عفونت‌ها از مهم‌ترین دلایل بروز آسم است. وی گفت: افرادی که با کاغذ روزنامه تازه تماس دارند، خطر بروز آسم در آنها افزایش یافته و در افراد مبتلا نیز احتمال تشدید این بیماری وجود دارد.

شریفی خاطرنشان کرد: البته عطر و ادکلن نیز می‌توانند خطر بروز آسم را افزایش دهند، به همین دلیل توصیه می‌شود که استفاده از این مواد در افرادی که زمینه ابتلا به آسم را دارند پرهیز شده و یا استفاده از آنها بسیار محدود شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha