دوشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۷
کد خبر: 141322

مصرف بیش از اندازه غذاهای شیرین، احتمال خستگی زودرس را تا دو برابر افزایش داده و همچنین احساس خواب‌آلودگی را تا حد زیادی بیشتر می‌کند.

سلامت نیوز: مصرف بیش از اندازه غذاهای شیرین، احتمال خستگی زودرس را تا دو برابر افزایش داده و همچنین احساس خواب‌آلودگی را تا حد زیادی بیشتر می‌کند. 

صدرالله کمالوند متخصص تغذیه و رژیم درمانی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران افزود: بسیاری از افراد در طول روز به ویژه در هنگام کار و فعالیت روزانه دچار خستگی و احساس خواب‌آلودگی می‌شوند و از این موضوع رنج می‌برند.

وی با بیان اینکه خستگی تا حد زیادی مربوط به نوع مواد غذایی مصرف شده است، تاکید کرد: مصرف غذاهای شیرین به ویژه در صورتیکه بیش از اندازه نیاز بدن باشد احتمال خستگی زودرس را تا دو برابر افزایش داده و همچنین احساس خواب‌آلودگی را تا حد زیادی بیشتر می‌کند.

کمالوند گفت: مصرف تنقلات شیرین‌ مانند انواع شیرینی، کیک و شکلات نیز اثرات قابل ملاحظه در بروز احساس خستگی و خواب‌آلودگی دارد.

وی با اشاره به اینکه مصرف مواد غذایی و تنقلات بسیار شیرین تاثیرات نامطلوبی بر روی سیستم مغزی و عصبی می‌گذارد خاطرنشان کرد: نباید در طول روز به خاطر از دست رفتن انرژی اقدام به مصرف زیادی مواد غذایی شیرین و کربوهیدراتها کرد.

کمالوند گفت: میوه ها و سبزیها بهترین مواد غذایی برای جبران انرژی از دست رفته در طول شبانه روز هستند و بهتر است این مواد به عنوان میان وعده‌های غذایی بیشتر مورد توجه و مصرف قرار بگیرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha