دوشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۷
کد خبر: 141325

رییس‌ مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان کرمانشاه از مسمومیت 13 دانش‌آموز سنقری بر اثر استفاده از شیرهای آلوده در مدرسه خبر داد.

شیرهای آلوده 13 دانش‌آموز را راهی بیمارستان کرد

سلامت نیوزرییس‌ مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان کرمانشاه از مسمومیت 13 دانش‌آموز سنقری بر اثر استفاده از شیرهای آلوده در مدرسه خبر داد.

دکتر صائب مدرسی در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: متاسفانه برای دومین‌بار طی یک‌ماه گذشته 13 دانش‌آموز سنقری توسط شیرهای توزیع شده در مدرسه مسموم شدند.

وی اظهار کرد: دانش‌آموزان دبستان "شهید‌مطهری" سنقر، امروز (18 اسفند) به دنبال مصرف شیر توزیع‌شده در سطح‌مدرسه دچار مسمومیت شدند که خوشبختانه با اقدام به موقع نیروهای اورژانس همگی آنها به بیمارستان منتقل و اقدامات درمانی برای آنها صورت گرفت.

وی تصریح کرد: برای برخی از این دانش‌آموزان دستگاه اکسیژن وصل شده و برخی دیگر نیز مشکلات تهوع و استفراغ داشتند، اما در حال‌حاضر حال همگی آنها مناسب است و مشکل جدی ندارند.

مدرسی با بیان اینکه ماه‌گذشته نیز هفت دانش‌آموز این شهرستان بر اثر استفاده از شیرهای توزیع‌شده در سطح‌ مدرسه مسموم شدند، از مسئولین و بویژه مدیران آموزش و پرورش شهرستان سنقر خواست تا نظارت بیشتری بر شیرهای توزیع‌شده در مدارس داشته باشند.

وی توصیه کرد: مدیران پیش از توزیع‌شیر باید تاریخ انقضای آنها را بررسی کرده و شیرها را تا زمان توزیع در محل مناسبی نگهداری کنند.

رییس مرکزمدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان‌کرمانشاه در خصوص علت آلوده‌بودن شیرها اظهار کرد: هنوز مشخص نیست شیرها چه مشکلی داشتند که موجب بروز مسمومیت شده است.

مسمومیتی در کار نبوده است

عزت الله پیشوایی معاون‌پرورشی اداره آموزش و پرورش شهرستان‌سنقر نیز در خصوص علت مسمومیت دانش‌آموزان عنوان کرد: به گفته مدیر دبستان شهیدمطهری زمان توزیع‌شیر یکی دو نفر از دانش آموزان احساس دل‌درد می‌کنند که سریعا با اورژانس تماس گرفته می‌شود و اورژانس تعدادی از دانش‌آموزان را به بیمارستان منتقل می‌کند.

وی اظهار کرد: بعد از مدتی خود اورژانس با مسئولین‌مدرسه تماس گرفته و از آنها می‌خواهد که دانش‌آموزان را به مدرسه برگردانند و عنوان می‌کنند که مسمومیتی رخ نداده است.

وی تصریح کرد: مسئولین و مدیرمدرسه هم برای ثابت‌کردن سالم‌بودن شیرها از آن خورده‌اند و دچار مسمومیت و مشکلی نشده‌اند.

پیشوایی گفت: مسئول مرکز بهداشت شهرستان نیز از شیرها استفاده کرده و عنوان کرده شیرها مشکلی ندارند و جهت اطمینان بیشتر نیز آنها را به آزمایشگاه برده است.

پیشوایی با بیان اینکه تاریخ انقضای این شیرهای پاکتی تا مردادماه سال ‌آینده است، اظهار کرد: قطعا مشکلی در این زمینه وجود نداشته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha