وزیر بهداشت با اشاره به پرهزینه و گران بودن درمان تاکید کرد: باید به بهداشت و پیشگیری توجه کنیم تا مردم سالمی داشته باشیم.

افتتاح بیمارستان‌های نیمه‌تمام مناطق محروم، اولویت سال 94

سلامت نیوزوزیر بهداشت با اشاره به پرهزینه و گران بودن درمان تاکید کرد: باید به بهداشت و پیشگیری توجه کنیم تا مردم سالمی داشته باشیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ، دکتر سیدحسن هاشمی در مراسم افتتاح بیمارستان 32 تختی نیکوکار در شهرستان املش استان گیلان ضمن بیان این مطلب از همراهی و همدلی مسئولین در تلاش برای کاهش مشکلات و آلام مردم تشکر کرد.

وزیر بهداشت با بیان این که ملت شریف ایران فداکاری‌های زیادی برای انقلاب و نظام کرده‌اند، گفت: مردم این شهرستان نیز 300 شهید تقدیم انقلاب کرده‌اند و شهادت نوگل 12 ساله نیز در چنین شهری نشان از فداکاری‌های مردم ما دارد بنابراین انتظار این است که همه به مردم فکر کنند و برای خدمت به مردم تلاش کنند.

هاشمی با تاکید بر این که موفقیت کشور جز با وحدت و همدلی میسر نمی‌شود، تصریح کرد: یکی از دستاوردهای دولت دکتر روحانی ایجاد اتحاد، همدلی و آرامش در کشور بوده است و امیدوار هستیم با دعای مردم و عظمت شهدا در پیشگاه خداوند، این دولت بتواند بیش از گذشته به وعده‌های داده شده عمل نماید و در مسیر خدمت به مردم شریف ایران موفق شود.

هاشمی ضمن ابراز خرسندی از افتتاح بیمارستان 32 تختی نیکوکار در شهرستان املش که بعد از سال‌ها به بهره‌برداری رسیده است، اظهار امیدواری کرد که کمبودها و تجهیزات مورد نیاز این بیمارستان بزودی برطرف شود.

وزیر بهداشت با بیان این که به رغم اقدامات صورت گرفته در حوزه بهداشت و درمان هنوز تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله زیادی داریم، گفت: حتی در مرکز استان گیلان نیز در برخی از زمینه‌ها به دلیل فرسوده بودن زیرساخت‌ها، محرومیت و کمبود زیاد است. ابتدا باید شبکه‌های بهداشتی را در شهرستان‌ها ایجاد کرد تا ضمن ایجاد رفاه و آسایش برای مردم شهرستان‌ها از مراجعه مردم به مراکز استان برای دریافت خدمات بهداشت و درمان جلوگیری کرد. میزان توقع از حوزه بهداشت و درمان زیاد است ولی توقع حوزه بهداشت و درمان نیز از دولت و مجلس مضاعف است و در دو سه دهه گذشته در حق حوزه بهداشت و درمان و به تبع آن در حق مردم ظلم شده است.

ضرورت بازسازی بیمارستان های قدیمیهاشمی یادآور شد: تعداد تخت‌های مورد نیاز در استان گیلان 3 برابر کمتر از تخت‌های موجود است. به طور کلی در حوزه بهداشت و درمان و نیز تعداد تخت‌ها و نیز نیروی انسانی مورد نیاز در کشور کاستی‌ها و مشکلاتی وجود دارد و قدمت برخی از بیمارستان‌ها بیش از 50 یا 60 سال است و نیاز به نوسازی و بازسازی دارند.

وزیر بهداشت با بیان این که در همه نظام‌های موفق درمانی در دنیا 10 تا 15 سال همه سیاستگذاران برای ارتقای سلامت کار می‌کنند، یادآور شد: قبل از دولت آقای روحانی، حوزه سلامت جزء اولویت‌های دهم و یازدهم بوده است اما در دولت یازدهم حوزه سلامت جزء اولویت‌های اصلی کشور شده است.

وی یادآورشد: علیرغم همه صحبت‌های مطرح شده در تریبون‌های مختلف در مورد اعتبارات حوزه بهداشت و درمان از 7800 میلیارد اعتبار تا کنون حدود 4000 میلیارد آن محقق شده است و با این وجود شاهد چنین رضایتمندی در بین مردم هستیم که برای ما بسیار ارزشمند است.

وزیر بهداشت با اشاره به ابلاغ سیاست‌های کلی سلامت از سوی مقام معظم رهبری گفت: اگر دولت و مجلس به تحقق کامل این سیاست‌ها توجه کنند، تمام مشکلات حوزه سلامت مرتفع می‌شود. مقام معظم رهبری در سیاست‌های کلی سلامت اعلام کرده‌اند که سهم سلامت از تولید ناخالص ملی باید به متوسط کشورهای منطقه برسد و در صورت تخصیص این اعتبارات، مردم جز درد و رنج بیماری، رنج دیگری نخواهند داشت.

هزینه‌های درمان گران است باید به بهداشت و پیشگیری توجه کردبنابر اعلام وبدا؛ وزیر بهداشت با اشاره به پرهزینه و گران بودن هزینه‌های درمان تاکید کرد: باید به بهداشت و پیشگیری توجه کرد تا مردم سالمی داشته باشیم. در حوزه بهداشت و درمان برنامه‌های خوبی داریم، علیرغم مشکلات و کمبودهای اعتباری، قدم‌های خوبی در این حوزه برداشته شده است، و با آن که سال آینده شرایط سخت‌تری خواهد داشت، بنا داریم بیمارستان‌ها و پروژه های نیمه‌تمام را به اتمام برسانیم.

وزیر بهداشت با بیان اینکه جهت‌گیری دولت، مناطق محروم و کم برخوردار است، گفت: سال آینده بیمارستان‌های نیمه تمام در مناطق محروم افتتاح خواهد شد. مسیر بهداشت و درمان در این دولت باید به نوعی طراحی شود که دولت‌های بعدی نیز در همین مسیر حرکت کنند، خاطرنشان کرد: هیچ خدمتی بالاتر از خدمت به مردم و دعای خیر مردم برای درمان بیماری‌هایشان نیست.

وزیر بهداشت در پایان از تلاش‌های مسولان استانی و دانشگاهی گیلان در ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به مردم قدردانی کرد و اظهار امیدواری کرد که مردم به ویژه مردم محروم در این استان بتوانند خدمات مطلوبی را دریافت کنند و پزشکان نیز همچنان در خدمت به مردم کمک نمایند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha