مدیر کل دفتر آب و خاک سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به تدوین استاندارد منابع خاک در کشور گفت: حدود مجاز آلاینده ‌ها در سطح خاک در تهیه این استاندارد، تعیین شده است.

سلامت نیوز:  مدیر کل دفتر آب و خاک سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به تدوین استاندارد منابع خاک در کشور گفت: حدود مجاز آلاینده ‌ها در سطح خاک در تهیه این استاندارد، تعیین شده است. 

حسن پسندیده در گفت و گو با پانا، با بیان این مطلب گفت: استاندارد خاک در کشور تهیه شده و در واقع هدف از تهیه این استاندارد حفاظت از منابع خاک در برابر آلودگی هاست که در نهایت منجر به حفظ سلامتی انسان می شود.

مدیرکل دفتر آب و خاک سازمان محیط زیست خاطرنشان کرد: در واقع استانداردی که تهیه شده برای کاربری های مسکونی، کشاورزی و سایر موارد است که سعی می شود از ورود آلاینده ها به خاک جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه آلودگی خاک موجب آلودگی منابع آب های زیرزمینی می شود، گفت: معضلات زیست محیطی، بهداشتی و اجتماعی ناشی از فعالیت غیراصولی مخاطرات زیست محیطی را به همراه دارد. در واقع چرخه آلودگی خاک و آب به انسان می رسد و سلامتی ما را تهدید می کند.

این مقام مسئول با تأکید بر ضرورت به روز بودن قوانین و مقررات محیط زیستی گفت: یکی از مهم ترین وظایف ما در دفتر آب و خاک سازمان محیط زیست تدوین ضوابط، دستورالعمل ها و استانداردهای مورد نیاز پساب ها، پسماندها و حفاظت خاک است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha