دانشمندان مطالعه‌ای را با استفاده از روش “اثر فلین” انجام داده‌اند که نتیجه آن نشان می‌دهد مردم جهان بسته به جایی که در آن زندگی می‌کنند، از سال 1950 به بعد هوش بیشتی پیدا کرده‌اند.

سلامت نیوز: دانشمندان مطالعه‌ای را با استفاده از روش “اثر فلین” انجام داده‌اند که نتیجه آن نشان می‌دهد مردم جهان بسته به جایی که در آن زندگی می‌کنند، از سال 1950 به بعد هوش بیشتی پیدا کرده‌اند.  

به گزارش سلامت نیزو به نقل از نیکو کشورهای درحال توسعه مانند چین و هند بیشترین افزایش در بهره هوشی را داشته‌اند. دانشمندان مطالعه جدیدی را در دانشگاه کینگز لندن انجام داده‌اند که حاکی از باهوش‌تر شدن انسان‌هاست اما این نرخ افزایش هوش، بستگی به این دارد که در کجای این جهان زندگی می‌کنیم.

در این مطالعه، دانشمندان داده‌های ضریب هوشی 64 سال گذشته که اطلاعات ثبت شده‌ای از 200 هزارنفر از مردم 48 کشور جهان را که جمع‌آوری شده بود، بررسی کردند. نتیجه کلی اینچنین حاصل شد که داده‌های ضریب هوشی جهانی از سال 1950 به بعد، 20 درجه افزایش داشته است. 

بیشترین افزایش هوشی در مردم چین و هند و کمترین در آمریکا

قابل ذکر است، بزرگترین دستاوردهای هوشی در کشورهای در حال توسعه مانند هند و چین وجود داشته که بهبود خدمات بهداشتی و آموزش و پرورش آنها نیز در دهه‌های اخیر بسیار مشخص بوده است. در مقابل، کشورهایی مانند ایالات متحده ارتقاء بسیار کمتری را نشان می‌دهد.

این مطالعه برای آزمودن به اصطلاح “اثر فلین” می‌باشد که اشاره به افزایش طولانی مدت نمرات ضریب هوشی که توسط جیمز فلین در سال 1982 شناسایی شد، اشاره می‌کند. این دانشمند علوم سیاسی نیوزیلند نشان داد که در تمام کشورهایی که داده ای در دسترس باشد، ضریب هوشی سه تا چهار درجه در هر دهه از سال 1930 به بعد افزایش یافته است. فلین به این نتیجه رسید که

این افزایش عمدتا به دلیل بهبود استانداردهای زندگی بوده است.  

رابین موریس نویسنده این مطالعه جدید و استاد روانپزشکی در دانشگاه کینگز لندن گفت: نتایج اصلی این مطالعه نشان داد که افزایش ضریب هوشی را می توان در بسیاری از کشورها و همه گروه‌های سنی مشاهده و تایید کرد. البته این افزایش ضریب هوشی در کشورهای در حال توسعه قوی‌تر دیده شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha