رئیس مرکز تحقیقات کنترل دخانیات گفت: ۱۲درصد افراد جامعه یعنی ۲۰ درصد آقایان و حدود سه درصد خانم‌ها دخانیات مصرف می‌کنند که نسبت به یک دهه گذشته روند نزولی را داشته‌ایم.

سلامت نیوز: رئیس مرکز تحقیقات کنترل دخانیات گفت: ۱۲درصد افراد جامعه یعنی ۲۰ درصد آقایان و حدود سه درصد خانم‌ها دخانیات مصرف می‌کنند که نسبت به یک دهه گذشته روند نزولی را داشته‌ایم. 

به گزارش سلامت نیوز  به نقل از سینا ،دکتر غلامرضا حیدری با بیان اینکه در کشور ما اقدام ویژه و بزرگی درباره فرهنگ سازی مصرف نکردن دخانیات صورت نگرفته است گفت: فرهنگ سازی یکی از جایگاه‌های اصلی برای تغییر الگوی زندگی یا تغییر هر نوع رفتار نامناسبی است که باید انجام شود که البته این موضوع تنها مربوط یک سازمان نیست.

رئیس مرکز تحقیقات کنترل دخانیات ادامه داد: بسیاری از اطلاع رسانی‌ها باید به همت صدا و سیما و جراید انجام شود و علاوه بر این اقداماتی نیز باید توسط وزارت آموزش و پرورش در رده سنی پایین‌تر انجام شود؛ در واقع باید بگوییم شرایط به نحوی نیست که با یک اقدام منتظر باشیم همه چیز تغییر یابد.

حیدری با تاکید بر اینکه در فرهنگ سازی نقش خانواده‌ها به منظور شناسایی رفتار نامناسب فرزندان و تغییر آن بسیار حائز اهمیت است گفت: خانواده‌ها باید نه گفتن را به فرزندان خود آموزش دهند؛ مشکلی که در مصرف قلیان وجود دارد این است که در خانواده‌ها سرگرمی و بازی جا محسوب می‌شود، بنابراین رفع این مشکل ابتدا باید از خانواده‌ها شروع شود.
وی درمورد آمار مصرف دخانیات در کشور بیان کرد: ۱۲ درصد افراد جامعه یعنی ۲۰ درصد آقایان و حدود سه درصد خانم‌ها دخانیات مصرف می‌کنند که نسبت به یک دهه گذشته فرق چندانی نداشته و تنها یک روند نزولی را در شیب مصرف دخانیات داشتیم.
رئیس مرکز تحقیقات کنترل دخانیات در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا مصرف دخانیات در خانم‌ها افزایش یافته است؟ گفت: اگر این موضوع صحت داشته باشد بسیار کم بوده و معنی‌دار نیست، شاید این موضوع در کل جامعه چندان تاثیرگذار نباشد ولی مصرف دخانیات به شکل قلیان در خانم‌ها به شکل معنی‌داری نسبت به گذشته افزایش داشته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha