دبیرعلمی پنجمین کنگره اورولوژی اطفال گفت: با وجود این که ختنه یک جراحی ساده نیست و می‌تواند عوارض بسیار جدی به همراه داشته باشد اما متاسفانه برخی خانواده ها به آن توجه کافی ندارند.

دکتر صلاح الدین دلشاد عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران در گفت وگو با ایسنا، با عنوان دانستنی‌های ضروری در ارولوژی اطفال ضمن بیان این مطلب افزود: ختنه یک جراحی رایج است که از یک روزگی تا 10 - 15 سالگی انجام می‌شود لذا دقت در جراحی توسط جراح متخصص الزامی است.

وی در ادامه با اشاره به این که عدم جراحی صحیح در ختنه این جراحی را به یکی از پرعارضه‌ترین جراحی‌ها تبدیل می‌کند، افزود: خطراتی همچون تنگی مجاری ادراری، از بین رفتن پوست آلت تناسلی و یا ایجاد سوراخ‌های دیگر روی آلت تناسلی می‌تواند از مهمترین عواقب ختنه‌های غیراصولی به شمار آید.

این فوق تخصص اورولوژی در ادامه با اشاره به برگزاری پنجمین کنگره اورولوژی اطفال که از تاریخ 11 دی ماه به مدت 4 روز در محل همایش‌های رازی برگزار می‌شود، گفت: در این کنگره یک كارگاه در خصوص موضوع ختنه تشکیل داده می‌شود تا بتوانیم از این طریق آگاهی‌های مخاطبان را در این زمینه افزایش داده و خطرات جدی حاصل از ختنه را برطرف كنیم.

دبیرعلمی این کنگره در ادامه با اشاره به این که کنگره با 12 امتیاز بازآموزی برای متخصصان اطفال و جراحان اورولوژی اطفال و 10 امتیاز برای پزشکان عمومی همراه است، افزود: این کنگره با هدف افزایش سطح آگاهی پزشکان و افراد جامعه در خصوص بیماری‌های خاموش و بی سر و صدای اورولوژی برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha