دوشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۰
کد خبر: 141354

رئیس کمیته لیزر تخصصی پوست انجمن پزشکی لیزری ایران به مهمترین بیماری‌های ناشی از مسافرت‌های نوروزی و راه‌های پیشگیری از آن اشاره کرد.

سلامت نیوز: رئیس کمیته لیزر تخصصی پوست انجمن پزشکی لیزری ایران به مهمترین بیماری‌های ناشی از مسافرت‌های نوروزی و راه‌های پیشگیری از آن اشاره کرد. 

به گزارش سلامت نیوز  به نقل از سینا ،دکتر کوروش صمدی درباره علت بیماری‌های پوستی همزمان با آغاز مسافرت‌های نوروزی گفت: در حین مسافرت در هنگام نوروز ساعات آفتاب‌گیری پوست شدیداً افزایش می‌یابد، به طوری که شخصی که در روز حتی ۱۰ دقیقه در زیر نور آفتاب نبوده، در هنگام مسافرت و گردش روزی ۱۰ ساعت زیر آفتاب قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: در پی قرار گرفتن طولانی مدت در آفتاب انواع لکه‌های پوستی، تشدید لکه‌های هورمونی و ایجاد خط‌‌های ریز روی صورت که نشان‌دهنده تخریب بافت زیر پوست است، ایجاد می‌شود.

صمدی با بیان اینکه آفتاب به خودی خود مهمترین عامل پیری پوست است، ادامه داد: هر چه ساعات آفتاب بیشتر شود خاصیت از بین رفتن بافت‌های پوستی که منجر به تخریب کلاژن و استالین می‌شود افزایش می‌یابد.

وی گفت: هر چه میزان این دو ماده در پوست کاهش یابد چروک‌های پوستی واضح‌تر و مشخص‌تر خواهند شد.

این متخصص پوست و مو افزود: از ۱۸ سالگی سالانه یک درصد از دو ماده کلوژن والاستین که بافت زیر پوستی هستند کاهش می‌یابد که به همین دلیل با افزایش سن، چروک‌ها به وجود می‌آیند، حال اگر آفتاب هم عامل فرعی باشد سرعت چروک شدن پوست را بیشتر می‌کند.

اگزما و حساسیت نتیجه خشکی پوستصمدی خشکی شدید پوست را دومین عامل آسیب پوستی در مسافرت بیان کرد و افزود: از آنجایی که ممکن است افراد به شهرهایی سفر کنند که هوای خشکی دارد و از رطوبت کافی برخوردار نیست با خشکی پوست مواجه می‌شوند که این موضوع منجر به اگزما و حساسیت پوستی دست‌ها و صورت می‌شود.

وی گفت: از عوامل دیگر مشکلات پوستی برخورد با انواع جانوران موزی مانند پشه‌ها و سارس‌ها است که نقاط مختلف بدن را مورد آسیب قرار داده و موجب خارش به خصوص در اطفال می‌شوند که به دنبال آن عفونت و حساسیت در قسمت‌های مختلف بدن ایجاد می‌شود.

صمدی ادامه داد: مشکلی که به آن اشاره شد بیشتر در نقاطی ایجاد می‌شود که فشار لباس بر منطقه‌ای از بدن بیشتر است، مثل ناحیه کمر که همیشه توسط بند کمر بسته می‌شود.

وی همچنین گفت: انواع بیماری‌های دیگر از جمله گال نیز از طریق رختخواب‌های آلوده در حین مسافرت منتقل می‌شوند، این جانوران که به آنها "پارازیت" نیز گفته می‌شود داخل پوست شده و خارش‌های متعددی را بین انگشتان و نواحی میانی بدن ایجاد می‌کنند.

رئیس کمیته لیزر تخصصی پوست انجمن پزشکی لیزری ایران به راه‌های پیشگیری از بروز بیماری‌های پوستی اشاره کرد و افزود: استفاده از کرم ضد آفتاب، کلاه و عینک آفتابی بهترین راه برای پیشگیری از بیماری‌های پوستی است تا اثرات مخرب آفتاب بر روی پوست کاهش یابد.

صمدی بر تمیز بودن رخت خواب‌ها تاکید کرد و گفت: می‌توان در پایان مسافرت از کرم‌های ضد شپش یعنی یک نوبت در روز استفاده کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha