رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: بیانات و فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار مسئولان و دست اندرکاران منابع طبیعی و حفظ محیط زیست، موجب تحول در وضعیت محیط زیست و منابع طبیعی كشور می شود.

سلامت نیوزرئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: بیانات و فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار مسئولان و دست اندرکاران منابع طبیعی و حفظ محیط زیست، موجب تحول در وضعیت محیط زیست و منابع طبیعی كشور می شود.

به گزارش سلامت نیوز، دكتر معصومه ابتكار ـ معاون رئیس جمهور در برنامه «افق روشن» شبكه رادیویی سلامت با بیان این مطلب افزود: حضرت آیت الله خامنه ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار مسئولان و دست اندرکاران منابع طبیعی و حفظ محیط زیست، حل مسائل و مشکلات زیست محیطی همچون آلودگی هوا، پدیده ریزگردها و دست اندازی به جنگل ها و مراتع و فضاهای سبز را نیازمند برنامه ریزی، تدبیر، پیگیری مستمر و جدی و قاطعیت دستگاه های مرتبط دانستند و تأکید کردند: حفظ محیط زیست یک وظیفه حاکمیتی است که باید با تهیه سند ملی محیط زیست و  پیوست زیست محیطی برای همه طرح های عمرانی و صنعتی و همچنین جرم انگاری تخریب محیط زیست، به این وظیفه بسیار مهم، عمل شود.

وی در ادامه افزود: در حوزه محیط زیست، دستگاه های متعددی از راه گرفته تا صنعت، نفت، ساختمان و ... مسئولیت و تكالیفی دارند كه همراهی تمامی دستگاه ها برای حفظ محیط زیست و منابع طبیعی یك اصل ضروری است؛ كه بیانات و فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار مسئولان و دست اندرکاران منابع طبیعی و حفظ محیط زیست، یك تحرك بسیار خوبی بین دستگاه های اجرایی ایجاد كرده و موجب تحول در وضعیت محیط زیست و منابع طبیعی كشور می شود.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در پایان اظهاركرد: با تهیه سند ملی محیط زیست و پیوست زیست محیطی برای همه طرح های عمرانی و صنعتی می توانیم تبعاتی كه این طرح ها بر محیط زیست وارد می كنند را پیش بینی كنیم تا بر اساس آن بتوانیم با برنامه ریزی و اقدامات صحیح، عوارض تخریب به محیط زیست ناشی از طرح های عمرانی و صنعتی را به حداقل برسانیم. از این رو، تهیه سند ملی محیط زیست و  پیوست زیست محیطی برای همه طرح های عمرانی و صنعتی امری بسیار مهم و ضروری است.

یادآور می شود، برنامه «افق روشن» كاری از گروه سلامت اجتماعی رادیو سلامت روزهای شنبه، دوشنبه و چهارشنبه از ساعت 9:05 به مدت 40 دقیقه از موج اف.ام ردیف 102 مگاهرتز تقدیم شنونده های صدای دانش، نشاط و آرامش می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha