مدیر کل امور بانوان وزارت کشور، ارتباط تنگاتنگ بین رابطان سلامت و کانون‌های فرهنگی اجتماعی وابسته به این وزارتخانه را سبب تسهیل در امور بانوان به ویژه شناسایی و درمان بیمارهای خاص این قشر از جامعه اعلام کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، فرشته ساسانی گفت: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در راستای توسعه سلامت و بهداشت زنان به عنوان محوری‌ترین رکن خانواده، اقدام به آموزش مسائل بهداشتی به زنان در قالب رابطان سلامت کرده است.

وی افزود: این رابطان در واقع زنان خانه‌داری هستند که مشکلات موجود در محله خود را (به خصوص مسائل بهداشتی) را شناسایی کرده و به اطلاع شورای محل رسانده، تا در جهت رفع مشکلات موجود اقدامات اساسی صورت گیرد.

ساسانی تاکید کرد: به منظور تحقق اهداف رابطان سلامت که همان ارتقای سطح سلامت بانوان است، کانون‌های فرهنگی اجتماعی وزارت کشور می‌تواند، به عنوان مکانی برای برگزاری جلسات، همایش‌ها، جشنواره‌ها و هرگونه ویژه برنامه‌های که در راستای این هدف اثربخش باشد، مورد استفاده قرار گیرد.

مدیر کل امور بانوان وزارت کشور اظهار كرد: رابطان سلامت می‌توانند، هفته‌ای یک بار پزشکان متخصص را که در زمینه بیمارهای خاص زنان همچنین بیماری‌هایی که در جامعه زنان شیوع دارد، مثل پوکی استخوان، به این کانون‌ها دعوت کرده تا از این طریق، زنان ساکن در محلات مختلف تحت معاینات پزشکی رایگان قرار گیرند.

ساسانی افزود: تعامل تنگاتنگ این رابطان با کانون‌ها می‌تواند، راه‌گشای بسیاری از مشکلات به ویژه درمان بیماری‌های زنان باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha