سه‌شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۴

سلامت نیوز:دین اسلام که برای جزء جزء زندگی بشر برنامه دارد، لباس و پوشاک او را نیز از نظر دور نداشته که با توصیه آن می توان بهترین لباس ها را بر عید نوروز تهیه کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از قدس آنلاین، قرار گرفتن در آستانه سال نو معمولا همزمان است با خرید لباس و تهیه پوشاک برای ورود به سالی جدید که مرور بر آموزه های دین در این باره ما را در تهیه بهترین البسه یاری می کند.

مسئله پوشش در اسلام از چنان جایگاهی برخوردار است که حتی در قرآن آیاتی به آن اختصاص داده شده است.

خداوند در آیه 26 سوره مبارکه اعراف می فرماید: «اى فرزندان آدم! ما براى شما پوشاكى فرو فرستادیم كه عورت شما را مى پوشاند و نیز جامه هاى زیبا و نرم. و جامه تقوا، این براى شما بهتر است. این از نشانه هاى خداست شاید كه پند گیرید».

پیامبر اکرم (ص) می فرمایند: «از محبوبترین جامه هاى شما نزد خدا، جامه سفید است. پس با جامه سفید نماز بخوانید و مردگان خود را در پارچه سفید كفن كنید.»

امیرمومنان علی (ع) نیز درباره لباس فرموده اند: «لباس پنبه اى بپوشید، كه آن لباس رسول خدا صلى الله علیه و آله و لباس ماست. رسول خدا صلى الله علیه و آله لباس پشمى و مویین نمى پوشید مگر این كه علتى (بیمارى) در كار بود.»

امام صادق (ع) درباره انتخاب جنس لباس می فرمایند: «كتان از لباس هاى پیامبران است و گوشت را مى رویاند.»

پیامبر خدا (ص) نیز در این باره می فرمایند: «اى ابوذر! لباس زبر بپوش و جامه درشت و ضخیم بر تن كن تا فخر و غرور به وجود تو راه نیابد.»

امام صادق (ع) می فرمایند: «لباسى بپوش كه نه به آن شهرت پیدا كنى و نه باعث خفّت تو شود.»

پیامبر خدا (ع) از پوشیدن دو نوع لباس نهى فرمودند: «لباسى كه به زیبایى شهره (انگشت نما) باشد و لباسى كه به زشتى شهره باشد.»

منابع:

کافی

کنزالعمال

امالی طوسی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha