سه‌شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۸
کد خبر: 141417

متاسفانه به علت نبود فرهنگ مناسب جهت انجام طبیعی زایمان در مادران وتمایل قوی پزشکان متخصص زنان برای سزارین در حال حاضر امار سزارین در مراکز خصوصی بیش از 80 درصد زایمانها رابه خود اختصاص داده است.

سلامت نیوز: متاسفانه به علت نبود فرهنگ مناسب جهت انجام طبیعی زایمان در مادران وتمایل قوی پزشکان متخصص زنان برای سزارین در حال حاضر آمار سزارین در مراکز خصوصی بیش از 80 درصد زایمانها رابه خود اختصاص داده است. 

دکتر شهلا میرگلوبیات عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفتگو با باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: متاسفانه به علت نبود فرهنگ مناسب جهت انجام طبیعی زایمان در مادران و تمایل قوی پزشکان متخصص زنان برای سزارین در حال حاضر آمار سزارین در مراکز دولتی بیش از 50 درصد و در مراکز خصوصی بیش از 80 درصد زایمانها را به خود اختصاص داده است و این در حالی است که در کشور های اروپایی 25 سال پیش زایمان در اب انجام می‌شده است.

وی افزود: در کشور ما هم چون سایر مسایل از جمله زیر میزی و غیره روی این موضوع هم کار نشده است و در حال حاضر به علت درآمد زا بودن سزارین پزشکان در هر 15 تا 40 دقیقه عمل سزارین را یکی دو هفته زودتر از زمان اتمام حاملگی انجام می‌دهند.

وی با بیان اینکه این در حالی است که زایمان طبیعی ممکن است تا 48 ساعت هم طول بکشد خاطر نشان کرد: مادران از درد زایمان طبیعی فرار می‌کنند چرا که با روند طبیعی یک زایمان آشنا نشده‌اند در حالی که عوارض سزارین برای کودک بسیار دراز مدت است و احتمال ابتلا به عفونت های تنفسی و آلرژی در سزارین حتی دو برابر زایمان طبیعی است.

وی یاد آور شد: حل این معظل نیازمند تشکیل یک کمیته فنی و تخصصی در وزارت بهداشت است که به نظارت بیشتر بر پزشکان و برخورد قاطع با متخلفان بیانجامد البته این موضوع باید در برخورد با سزارین‌های انتخابی و بدون علت پزشکی انجام گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha