در حالیكه هفته گذشته از سوی دبیر كل جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات اعلام شد كه میزان مصرف سیگار در بین دانشجویان پزشكی بیش از دیگر گروه‌هاست، وزیر بهداشت در واكنش به این اظهارات، گفت: تعداد دانشجویان سیگاری در دانشگاه‌های علوم پزشكی از متوسط جامعه كمتر است.

دكتر كامران باقری لنكرانی در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص وضعیت مصرف سیگار در بین دانشجویان علوم پزشكی كشور، اظهار كرد: مطالعات جامع و دقیقی در این زمینه انجام نشده است و بنابراین نمی‌توان با نمونه‌گیری كم، ارایه ‌گزارشی در این رابطه را ملاك قرار داد.

وزیر بهداشت با اشاره به بررسی‌های انجام شده در زمینه آمار مصرف سیگار در بین دانشجویان علوم پزشكی، خاطر نشان كرد: بر اساس مطالعات وزارت بهداشت تعداد دانشجویان سیگاری در دانشگاه‌های علوم پزشكی از متوسط جامعه كمتر است.

به گزارش ایسنا، هفته گذشته دكتر محمدرضا مسجدی دبیر كل جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات طی ارایه گزارشی با اشاره به رابطه میان افزایش سطح دانش افراد و افزایش مصرف سیگار و با بیان اینكه میزان مصرف سیگار در دانشجویان پزشكی بیشتر از دیگر گروه‌هاست، افزود: طی مطالعه‌ای در دانشگاه‌ها مشخص شد هنگام ورود دانشجویان به دانشگاه، متوسط مصرف سیگار میان آنها با سطح جامعه تفاوت دارد. این در حالی است كه در سال آخر تحصیل این افراد، میزان مصرف سیگار در آنها افزایش یافته است. متاسفانه میزان مصرف سیگار در گروه‌های پزشكی بیش از دیگر گروه‌هاست. همچنین با مطالعه در سطح پزشكی كشور مشخص شده كه ماماها بیش از دیگر گروه‌های پزشكی سیگار می‌كشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha