سه‌شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۷
کد خبر: 141423

مخفیگاه میکروب‌ها محل تجمع انواع عفونت‌های قارچی و باکتریایی هستند از این رو میکروب زدایی این محل‌ها به حفظ بهداشت و سلامتی افراد کمک می‌کند. با صرف چند دقیقه زمان می‌توانید مخفیگاه میکروب‌ها را تار و مار کنید.

میکروب‌زدایی در چند دقیقه‌

سلامت نیوز:مخفیگاه میکروب‌ها محل تجمع انواع عفونت‌های قارچی و باکتریایی هستند از این رو میکروب زدایی این محل‌ها به حفظ بهداشت و سلامتی افراد کمک می‌کند. با صرف چند دقیقه زمان می‌توانید مخفیگاه میکروب‌ها را تار و مار کنید.

برای این منظور هر دوهفته یک بار یک قاشق چای خوری آب لیمو را روی آینه حمام بمالید، این روغن نه تنها بوی بد را در سرویس بهداشتی از بین می‌برد بلکه از تجمع آب و ایجاد لک جلوگیری می‌کند.


اسیدهای شست و شو دهنده سمی هستند، اجازه دهید این محلول چند دقیقه روی کاسه توالت بماند و سپس با برس مخصوص توالت آن را بشویید. توصیه می‌شود، حمام و توالت در آخر شب هنگامی که بچه‌ها برای خواب به رختخواب می‌روند، شسته شود تا کمتر در معرض استنشاق آن قرار بگیرند.


گاهی پاک کردن ته مانده‌های صابون روی کاسه دستشویی و وان حمام غیر ممکن به نظر می‌رسد اما با یک محلول خانگی ساده می‌توانید آنها را از وان، توالت و سینک دستشویی پاک کنید.


برای این منظور نصف فنجان آب لیمو، نصف فنجان سرکه سفید، نصف فنجان آب و نصف فنجان جوش شیرین را با هم ترکیب کنید و آن را روی سطوح حمام و توالت اسپری کنید و بعد از 15 دقیقه آن را بشویید و رطوبت اضافی را با دستمال مخصوص بگیرید.

منبع:روزنامه ایران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha