سه‌شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۵
کد خبر: 141424

عضو كمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: خدمات ارائه شده در حوزه بهداشت و درمان باید در چارچوب روش های علمی باشد؛ در غیر این صورت باعث از بین رفتن بودجه و سرمایه ملی می شود.

سلامت نیوزعضو كمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: خدمات ارائه شده در حوزه بهداشت و درمان باید در چارچوب روش های علمی باشد؛ در غیر این صورت باعث از بین رفتن بودجه و سرمایه ملی می شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  رادیو سلامت، عبدالرحمن رستمیان، عضو كمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در برنامه «ره آورد» شبكه رادیویی با بیان این مطلب افزود: پرداخت هزینه های درمانی از جیب مردم، عدم كیفیت خدمات ارائه شده در مراكز بهداشتی و درمانی، كمبود نیروی انسانی در روستاها از جمله شاخص هایی بود كه می بایست در نظام سلامت اصلاح می شد كه خوشبختانه با اجرایی شدن طرح تحول نظام سلامت و اختصاص بیمه پایه، شاهد اتفاقات خوب در حوزه بهداشت درمان بوده ایم. امیدوارم در سال آینده با بیمه كردن تمامی مردم بتوانیم خدمات پایه ای را با پوشش بیمه ای به شهروندان ارائه كنیم.

وی در خصوص قرار گرفتن خدمات دندانپزشكی تحت پوشش بیمه اظهاركرد: در حال حاضر، بودجه تخصیص یافته در حوزه دندانپزشكی مخصوص آموزش به نوجوانان زیر 14 سال است كه امیدواریم در آینده خدمات دندانپزشكی نیز زیر پوشش بیمه قرار گیرد. به عقیده من، به جای افزایش و افتتاح دانشكده های دندانپزشكی در كشور باید توجه به بهداشت دندان را افزایش دهیم و بودجه نیز به این حوزه اختصاص یابد. 

رستمیان بیان كرد: اگر اعتبارات تخصیص یافته در نظام سلامت به جا و درست استفاده نشود، اثر بخشی لازم را نخواهد داشت. از این رو، خدمات ارائه شده در نظام سلامت باید در چارچوب روش های علمی باشد؛ در غیر این صورت باعث از بین رفتن بودجه و سرمایه ملی می شود.

عضو كمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان كرد: بحث پیشگیری تمام كشور را در بر می گیرد. بنابراین بهتر است بودجه در این بخش مورد استفاده قرار گیرد. از این رو، باید پیشگیری كنیم تا درمان؛ چرا كه پیشگیری هزینه و عارضه كم تری دارد.

یادآور می شود، برنامه «ره آورد» كاری از گروه سلامت اجتماعی رادیو سلامت از شنبه تا چهارشنبه از ساعت 20 به مدت 40 دقیقه از موج اف.ام ردیف 102 مگاهرتز تقدیم شنونده های صدای دانش، نشاط و آرامش می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha