هاشم زهی گفت: سن ابتلا به بیماری‌های روانی بین 15 تا 65 سال است و برای کنترل اینگونه بیماری‌ها نیازمند بستر‌های فرهنگی و آموزشی است که هنوز در کشور محقق نشده است.

حمایت بیمه‌ها از بیماران اعصاب و روان کافی نیست

سلامت نیوز: هاشم زهی گفت: سن ابتلا به بیماری‌های روانی بین 15 تا 65 سال است و برای کنترل اینگونه بیماری‌ها نیازمند بستر‌های فرهنگی و آموزشی است که هنوز در کشور محقق نشده است. 

مراد هاشم‌ زهی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، اظهار داشت: سطح بندی اختلالات روانی متفاوت است اما آنچه مسلم است بیماران روح و روان نیز همانند سایر بیماران نیازمند حمایت بیمه‌ای هستند.

وی گفت: درمان بیماران روح و روان هزینه‌های بالایی دارد و با توجه به مشکلات جانبی اینگونه بیماری‌ها برای بیماران و خانواده‌های آنها، اغلب توانایی پرداخت‌ هزینه‌های درمان را ندارند.

وی با بیان اینکه باید پذیرفت که در ارائه خدمات درمانی به بیماران روح و روان کم کار بوده‌ایم، خاطر نشان کرد: جلوگیری از بروز این بیماری‌ها نیازمند آموزش و تقویت بهداشت روانی است که این روزها کمتر به آن توجه شده است و با توجه به اینکه بخش بیشتر بودجه حوزه سلامت به درمان تخصیص می‌یابد ضرورت دارد در حوزه پیشگیری از بروز بیماری‌های روحی پررنگ‌تر وارد عمل شویم.

وی ادامه داد: بیمه‌ها نیز باید تعامل بیشتری با حوزه سلامت داشته باشند و در خصوص پوشش درمانی و دارویی این بیماران اقدامات مؤثری‌تری صورت گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha