سه‌شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۸
کد خبر: 141445

عضو شورای عالی نظام پرستاری، از تاخیر چند ماهه در پرداخت حقوق پرستاران شرکتی خبر داد و گفت: مراکز درمانی کشور با کمبود شدید پرستار مواجه اند.

جذب بهیار و پرستار شرکتی جوابگوی کمبودها نیست

سلامت نیوز: عضو شورای عالی نظام پرستاری، از تاخیر چند ماهه در پرداخت حقوق پرستاران شرکتی خبر داد و گفت: مراکز درمانی کشور با کمبود شدید پرستار مواجه اند. 

محمد شریفی مقدم در گفتگو با  مهر، اظهارداشت: کمبود شدید کادر پرستاری در مراکز درمانی، موضوعی است که وزارت بهداشت نیز به آن واقف است. اما عدم توجه به خواسته های منطقی و معقول پرستاران، موجب شده تا نیروهای لازم جذب مراکز درمانی دولتی نشوند.

وی افزود: کمبود شدید کادر پرستاری باعث شده تا پرستاران شاغل در مراکز درمانی، متحمل فشار کاری شوند.

دبیرکل خانه پرستار با اشاره به اظهارات مسئولان وزارت بهداشت که خودشان معتقدند تعداد پرستاران در مراکز درمانی کشور باید 2 برابر ظرفیت فعلی شود تا بتوان خدمات حداقلی را به بیماران ارائه داد، تاکید کرد: راهکاری که وزارت بهداشت برای رفع کمبود پرستار در پیش گرفته ، جذب بهیار و پرستار شرکتی است که جواب نمی دهد.

شریفی مقدم با اعلام اینکه در حال حاضر نیز فارغ التحصیل پرستاری بیکار در شهرستانها داریم، ادامه داد: متاسفانه بکارگیری پرستار شرکتی که با مشکلاتی همراه شده است، بطوریکه این دسته از پرستاران نیز از وضعیت پرداختی حقوق شان ابراز نارضایتی کرده اند.

وی با اعلام اینکه خبر دارد که در استان خوزستان پرستاران شرکتی 3 ماه است حقوق نگرفته اند، افزود: متاسفانه هیچ مزایایی به این پرستاران تعلق نمی گیرد و همین حقوق تنها منبع درآمدی آنهاست.

دبیرکل خانه پرستار با انتقاد از عملکرد وزارت بهداشت در حفظ و جذب نیروهای پرستاری، گفت: استفاده از بهیار و کمک پرستار برای رفع کمبود نیروی پرستاری، هیچ مشکلی را حل نخواهد کرد و در این بین، مردم و بیماران بیشتر از همه دچار خسارت می شوند.

شریفی مقدم با تاکید بر اینکه جامعه پرستاری اجازه نخواهد داد که حل مشکلات پرستاران شامل مرور زمان بشود، افزود: جامعه پرستاری از راه مذاکره، مکاتبه و... تا رسیدن به نتیجه لازم، اعتراضات خود را پیگیری خواهد کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha