سه‌شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۰
کد خبر: 141449

سلامت نیوز:معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی گفت: نوروز امسال پیش‌بینی می شود، ۶۰ میلیون اقامت شبانه در شهرهای مختلف ایران داشته باشیم.
 
مرتضی رحمانی موحد در گفتگو با واحد مرکزی خبر افزود: دستگاه‌های مربوط در قالب ستاد هماهنگی سفر دستورالعمل‌های لازم در زمینه بهداشت، اسکان و اطلاع رسانی مسافران نوروزی را از سه ماه قبل به استان‌ها ارائه کرده‌اند.
 
معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی با اشاره به اینکه طرح سفرهای اقساطی از سوی سازمان ها و ارگان ها در حال بررسی است ،گفت: سایت خانه مسافر برای ساماندهی کسانی که علاقه مند به اجاره خانه های خود به مسافران نوروزی هستند طراحی شده است و در این سایت افراد می توانند از شرایط و نحوه اجاره مطلع شوند.
 
رحمانی موحد ادامه داد: سایت خانه مسافر در حال حاضر برای 16 استان فعال شده است.
 
معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی همچنین درباره نظارت بر نرخ های هتل ها در ایام نوروز گفت: نرخ مصوب هتل ها برای اقامت مسافران دی ماه مشخص شده است و در ایام نوروز هتل ها حق افزایش قیمت ندارند و مسافران تخلف ها را به سامانه 09629 اطلاع دهند.
 
پیش‌بینی افزایش مسافران خارجی
 
معاون امور گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: پیش‌بینی می‌ شود  آمار گردشگران خارجی سال ۲۰۱۵ افزایش یابد.
 
مرتضی رحمانی موحد افزود: در نه ماه اول امسال چهار میلیون گردشگر خارجی وارد ایران شده اند و بیشتر این مسافران به ترتیب از کشورهای عربی، منطقه و اروپائی بوده اند.
 
معاون سازمان میراث فرهنگی گفت: با توجه به اینکه در ایام نوروز گردشگران داخلی بیشتر هستند، ولی حجم تقاضاها از کشورهای دیگر برای ورود به ایران افزایش یافته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha