سه‌شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۶
کد خبر: 141465

افرادی که غذاهای گیاهی بیشتری نسبت به غذاهای حیوانی مصرف می‌کنند خطر مرگ ناشی از بیماری قلبی و سکته در آنها کاهش می‌یابد.

سلامت نیوز: افرادی که غذاهای گیاهی بیشتری نسبت به غذاهای حیوانی مصرف می‌کنند خطر مرگ ناشی از بیماری قلبی و سکته در آنها کاهش می‌یابد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  باشگاه خبرنگاران؛ محققان با مطالعه روی 450 هزار نفر بزرگسال اروپایی دریافتند 70 درصد از افرادی که دارای رژیم غذایی گیاهی‌اند- شامل: غلات، حبوبات، سبزیجات، میوه‌ها و مغزها، به طور نسبی مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی در آن ها کمتر است احتمال آن‌ها 20 درصد کمتر بود در مقایسه با افرادی که بیش از نیمی از رژیم غذایی شامل گوشت، لبنیات، تخم مرغ و ماهی داشتند

. Camille  lassale اپیدمیولوژیست دانشگاه لندن می‌گوید این یک یافته مهم و انقلابی نیست این یک پیام ساده است که حبوبات، دانه‌ها و آجیل ها و سبزیجات را با گوشت، تخم‌مرغ و لبنیات جایگزین کنید. 

اگر چه چربی‌های متفاوت موجود در ماهی که شامل اسیدهای چرب امگا 3 است می‌تواند برای سلامت قلب مفید باشد و جایگزین مناسبی برای گوشت قرمز است.

بر اساس گفته lassale خبر خوب این است که افرادی که تمایل چندانی به داشتن رژیم گیاهی نداشتند، می‌توانند سبک غذایی گیاهی را در رژیم غذایی خود وارد کنند. 

این نتایج بسیار مهم هستند چرا که شواهد نشان می‌دهد نیازی نیست که مردم به طور کامل رژیم گیاهی را  برای کاهش خطر بیماری قلبی رعایت کنند. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha