مدیر دفتر برنامه‌ریزی و منابع مالی وزارت بهداشت، با اشاره به پیش بینی رشد 24 درصدی بخش بهداشت و درمان در لایحه بودجه 88 گفت: با توجه به سیاست‌های انقباضی دولت، این میزان رشد نیاز مالی ما را تامین نمی‌كند.

مسعود ابوالحلاج در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به بحث جدید حامل‌های انرژی و حذف یارانه‌ها و تامین 85 میلیارد تومان اعتبار از این محل برای بودجه سال آینده، اظهار كرد: مشكل اصلی بخش بهداشت و درمان، تامین هزینه‌های پرسنلی است كه به نظر می‌رسد با 24 درصد رشد در بودجه 88 همچنان دانشگاه‌های علوم پزشكی كشور در سال آینده نیز با مشكل پرداخت حقوق و دستمزد پرسنلی روبرو شوند.

وی با بیان این كه هم اكنون دانشگاه‌های علوم پزشكی كشور در هزینه پرسنلی قراردادی و شركتی با مشكل مواجهند، گفت: این در حالی است كه پرداخت كارانه پزشكان و پرسنل و پرداخت قراردادها هم به تاخیر افتاده است.

مدیر دفتر برنامه ریزی و منابع مالی وزارت بهداشت با اشاره به اختصاص اعتبار 150 میلیارد تومانی در ابتدای سال برای رفع بدهی دارویی مراكز درمانی افزود: چون هزینه پایگاه‌های اورژانس كشور از محل قرارداد شركتی و نیروهای غیررسمی تامین و حتی مشمول بند «و» هم نمی‌شود در بسیاری از این پایگاه‌ها با مشكل روبرو هستیم.

ابوالحلاج با اشاره به توسعه فضای فیزیكی از قبیل توسعه بیمارستان‌ها، پایگاه‌های اورژانس، شبكه و خانه‌های بهداشت و عدم تامین منابع مالی كافی برای آنها در ادامه بر ضرورت توجه بیشتر خیرین در بخش سلامت برای جبران هزینه‌ها جهت خرید دستگاه‌های دیالیز و هزینه‌های جاری بیمارستان تاكید كرد و به ایسنا گفت: كمك خیرین راهكار موثری در تامین برخی از كسری هزینه‌هاست.

وی با بیان این كه برای رفع بخشی از كسری وزارت بهداشت (450 میلیارد تومان) تاكنون 390 میلیارد تومان سهام ارایه شده است، افزود: هم اكنون در حال پیگیری عملیات فروش آن هستیم.

مدیر دفتر برنامه ریزی و منابع مالی وزارت بهداشت با اعتقاد به این كه برای برگشت بهداشت و درمان به شرایطی طبیعی دست كم به 1900 میلیارد تومان اعتبار نیاز است از تامین كسری اعتبار 400 میلیارد تومانی از طریق جا به جایی اعتبارات طی دو هفته آینده خبر داد و گفت: بدین ترتیب بخشی از دیون تامین می‌شود.

مدیر دفتر برنامه ریزی و منابع مالی وزارت بهداشت، اولویت نخست تمام دانشگاه‌های علوم پزشكی كشور را پرداخت پرسنلی و هزینه‌های جاری اعم از خرید دارو، پرداخت كارانه پزشكان و قرارداد‌های شركتی برشمرد و افزود: این در حالی است كه عملیات توسعه بیمارستان‌ها و آموزش در سال‌های اخیر از طریق نیروهای شركتی و قراردادی پوشش داده می‌شدند كه هیچ گاه در محاسبات هزینه پرسنلی منظور نشد به نحوی كه بند «و» فقط شامل نیروهای رسمی و پیمانی شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha