این نماینده مردم در مجلس نهم، با انتقاد از فرسودگی بیش از 50 درصد آمبولانس‌های اورژانس کشور، تصریح کرد: متاسفانه هیچ اقدامی برای تعویض آمبولانس‌های فرسوده انجام نگرفته لذا لازم است وزارت بهداشت با برنامه‌ریزی جامع و خرید آمبولانس های جدید، آمبولانس های فرسوده را از رده خارج کند.

فرسودگی بیش از 50 درصد آمبولانس‌های کشور/ خرید خدمت جایگزین استخدام نیرو شود

سلامت نیوز: عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان با انتقاد از کمبود نیرو در اورژانس تهران، گفت: وزارت بهداشت باید برای جبران کمبود نیرو در اورژانس تهران خرید خدمت راهبردی را جایگزین استخدام نیرو کند.
عبدالرحمان رستمیان در گفت وگو با خبرگزاری خانه ملت، با ابراز تاسف از حجم بالای نیروی استخدامی در دولت، گفت: برای  کوچک‌سازی، دولت باید جایی که کمبود نیرو احساس می‌کند خرید خدمت را لحاظ کند زیرا این اقدام مناسب از لحاظ اقتصادی برای آنها حائز اهمیت است.

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی، با یادآوری اینکه بسیاری از کشورهای بزرگ دنیا خرید خدمت راهبردی را جایگزین استخدام کرده‌اند و و موفقیت آمیز هم بوده، گفت:  در کشور ما هم برخی از سازمان‌ها با جذب نیروهای قراردادی مدت موقت، باعث رونق سازمان خود شده‌اند به عنوان مثال جذب نیروی قراردادی در بیمارستان های قلب تهران، بازدهی بسیار مثبتی داشته است.

 این نماینده مردم در مجلس نهم، با انتقاد از فرسودگی بیش از 50 درصد آمبولانس‌های اورژانس کشور، تصریح کرد: متاسفانه هیچ اقدامی برای تعویض آمبولانس‌های فرسوده انجام نگرفته لذا لازم است وزارت بهداشت با برنامه‌ریزی جامع و خرید آمبولانس های جدید، آمبولانس های فرسوده را از رده خارج کند.

وی با تاکید بر اینکه بودجه تعیین شده برای مراکز درمانی باید بر اساس نیازشان تنظیم شود، گفت: مقدار بودجه تعیین شده باید بر اساس نیاز مراکز درمانی به خرید تجهیزات درنظر گرفته شود که دولت با بودجه تعیین شده به راحتی نیازهای خود را رفع و خدمات بهتری به بیماران رائه دهد.

رستمیان با انتقاد از فرسودگی وسایل ارتباطی اورژانس‌ها، بیان کرد: امروزه در مراکز درمانی کشورهای مختلف سیستم‌های ارتباطی به روز و پیشرفته‌ای وجود دارد بنابراین لازم است که دولت با خرید تجهیزات پیشرفته، این مراکز درمانی را مجهز کند البته بهتر است با عنایت و توجه ویژه دولت به دانشمندان و  نیروهای توانمند داخلی این تجهیزات در داخل ساخته شود که از لحاظ اقتصادی به صرفه باشد.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با ابراز تاسف از سوءمدیریت و رعایت نشدن  قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت در سیستم اداری، گفت: متاسفانه در سیستم‌ اداری کشور قانون نظام هماهنگ پرداخت ناقص اجرا می‌شود و در همه سازمان ها به طور هماهنگ رعایت نمی شود.

نماینده مردم دامغان در مجلس نهم، ادامه داد: در نظام هماهنگ باید پرداختی کارکنان یکی باشد ولی متاسفانه به خاطر نامنظم بودن سیستم اداری ما  اعتراض ها زیاد شده و خیلی از نیروها ناراضی هستند انصاف نیست که در برخی از سازمان ها حقوق‌ها اضافه شود و در برخی دیگر تغییر چندانی نکند باید میزان حقوق را بر اساس سختی‌کار، مدرک، رتبه و سابقه تعریف کنیم.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه نظام هماهنگ پرداخت در کشور با فشار رابطه ها از بین رفته، گفت:  دولت باید  نظام پرداخت هماهنگ را کامل اجرا کند لازم است در نظام هماهنگ، جای فرد سیستم دخالت کند که برای همه یکسان و با عدالت اجرایی شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha