سه‌شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۸
کد خبر: 141479

با مشاهده علایمی مانند تغییرات طولانی در نظم و دفع مدفوع یا ادرار، هر زخم سطحی که پس از ۱۰ روز بهبود پیدا نکند، هر نوع خونریزی و هر نوع ترشح غیرطبیعی، پیدایش هر توده ای در بدن به ویژه در سینه، هضم و اشکال در فرو بردن لقمه، تغییرات واضح در شکل و رنگ خال های بدن که از قبل وجود داشته است و همچنین سرفه های مکرر و کلفت شدن صدا باید سریع به پزشک مراجعه کرد.

با مشاهده این علایم، سریع به پزشک مراجعه کنید

سلامت نیوز: با مشاهده علایمی مانند تغییرات طولانی در نظم و دفع مدفوع یا ادرار، هر زخم سطحی که پس از ۱۰ روز بهبود پیدا نکند، هر نوع خونریزی و هر نوع ترشح غیرطبیعی، پیدایش هر توده ای در بدن به ویژه در سینه، هضم و اشکال در فرو بردن لقمه، تغییرات واضح در شکل و رنگ خال های بدن که از قبل وجود داشته است و همچنین سرفه های مکرر و کلفت شدن صدا باید سریع به پزشک مراجعه کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان،مسئول مبارزه با بیماری های غیرواگیر مرکز بهداشت شهدای والفجر با بیان این مطلب گفت: در حال حاضر سرطان ها یکی از مسائل مهم و اصلی بهداشت و درمان در ایران و در تمام دنیاست.

در کشورهای توسعه یافته، سرطان دومین و در کشور ما سومین علت شایع مرگ و میر است. تخمین زده می شود هر سال در کشور بیش از ۸۵هزار مورد جدید سرطان ایجاد می شود.

همچنین پیش بینی می شود به دلیل عادات جدید زندگی، افزایش مصرف دخانیات، افزایش جمعیت و افزایش درصد سالمندی، در یک دهه آینده موارد ابتلا به سرطان به شدت افزایش پیدا کند. دکترنگار میرزاد افزود: هم اکنون سرطان، عامل ۱۲درصد تمامی مرگ و میرها در سراسر جهان و در کشور ما عامل ۱۴درصد مرگ و میر است.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha