سه‌شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۱
کد خبر: 141494

مهم‌ترین کاری که شما می‌توانید انجام دهید، صحبت درباره کودک جدید است. او را به ملاقات یکی از دوستانتان که کودکی تازه به دنیا آمده دارد، ببرید.

سلامت نیوز: مهم‌ترین کاری که شما می‌توانید انجام دهید، صحبت درباره کودک جدید است. او را به ملاقات یکی از دوستانتان که کودکی تازه به دنیا آمده دارد، ببرید.

من منتظر به دنیا آمدن فرزند دوم خود در طی چند ماه آینده هستم. همه به جز پسر دو ساله‌ام از این اتفاق هیجان زده‌اند. چگونه می‌توانم به او کمک کنم؟ 

پسر شما همیشه کانون توجه اطرافیان بوده و احتمالا تصور می‌کرده است که همیشه این گونه خواهد بود. تعجبی ندارد که کودک شما مشتاق آمدن یک فرزند جدید پر سر و صدا و متوقع که ممکن است کانون توجه دیگران بودن را از او بگیرد، نباشد.

او می‌داند که باید برای جلب توجه و عواطف شما با او رقابت کند. او ممکن است حتی نگران باشدکه شما در فکر جایگزین کردن کودک جدید با او هستید. شما با تدابیری در دوران بارداری و چند ماهه اول بعد از به دنیا آمدن فرزند جدید می‌توانید به فرزند اولتان اطمینان دهید که قرار نیست که نوزاد جدید جای او را بگیرد. هم‌اکنون شروع به آماده کردن او کنید. مهم‌ترین کاری که شما می‌توانید انجام دهید، صحبت درباره کودک جدید است. او را به ملاقات یکی از دوستانتان که کودکی تازه به دنیا آمده دارد، ببرید.

اجازه دهید که او درک کند که در ابتدا کودک جدید ممکن است او را نشناسد. اما زمانی که کمی بزرگ‌تر شود، همبازی بسیاری خوبی برای او خواهد شد. هرتغییر مهمی در زندگی پسرتان را اگر تا به حال انجام نشده است،‌همین الان انجام دهید. برای مثال، قبل از به دنیا آمدن فرزند جدید، آموزش نشستن روی لگن را برای پسر خود شروع کنید. فرزندتان را در روند آماده‌سازی برای تولد نوزاد سهیم کنید. نظر او را در مورد اسامی که برای فرزند جدید مد نظرتان است، جویا شوید یا اجازه دهید او لباسی را که قرار است نوزاد جدید برای رفتن از بیمارستان به منزل بپوشد، انتخاب کند. زمانی که فرزند جدید به دنیا آمد، پسرتان را در مسیر بازگشت از بیمارستان به خانه همراه کنید. او را تشویق کنید با نوزاد جدید حرف بزند یا او را لمس کند.

از پسرتان کمک بخواهید و در مراقبت از نوزاد جدید او را نیز سهیم کنید. داشتن مسئولیت به پسرتان کمک می‌کند احساس کند که به او اهمیت می‌دهید. از او بخواهید برای شما پوشک بیاورد یا لباس نوزاد را انتخاب کند. فرزند جدید به توجه فراوانی نیاز دارد، اما اجازه ندهید فرزند بزرگ‌تر شما احساس کند، نادیده گرفته می‌شود.

زمان‌های خاصی را برای گذراندن با او برنامه ریزی کنید. انتظار برخی رفتارهای بچگانه را داشته باشید. وقتی فرزند جدید به دنیا می‌آید، مکیدن دوباره انگشت شست به‌وسیله پسر شما یا امکان بروز خطا برای رفتن به دستشویی در کودکان آموزش دیده برای این کار، امری نامتعارف نیست. فرزند خود را برای این گونه پسرفت‌ها و بازگشت به گذشته سرزنش نکنید. این حالت‌ها زود گذر و کوتاه مدت هستند.

اجازه دهید فرزندتان احساسات منفی خود درباره نوزاد جدید را بیان کند. به او توضیح دهید که این طبیعی است که کمتر از همیشه درباره کودک جدید ذوق زده شود. در نهایت هیچ فرصتی را برای تشویق و تحسین فرزندتان از دست ندهید. دادن پاداش برای کار‌هایش و تصدیق هر چیز مثبتی که او درباره فرزند جدید می‌گوید، می‌تواند مفید باشد.

منبع:روزنامه سپید

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha