سه‌شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۷
کد خبر: 141497

معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران گفت: شاخص کیفیت هوای امروز تهران با توجه به گرد و غبار دیروز در وضعیت ناسالم است، اما به دلیل بارش‌های باران و برف غلظت آلاینده‌ها کاهش پیدا کرده است.

سلامت نیوز: معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران گفت: شاخص کیفیت هوای امروز تهران با توجه به گرد و غبار دیروز در وضعیت ناسالم است، اما به دلیل بارش‌های باران و برف غلظت آلاینده‌ها کاهش پیدا کرده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، محمد رستگاری تصریح کرد: براساس داده‌های دریافتی از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای شهر تهران میانگین شاخص کیفیت هوای تهران در 24 ساعت گذشته امروز در شرایط ناسالم قرار دارد.

وی با بیان‌این که میانگین غلظت آلاینده مونوکسید کربن 21 و در شرایط پاک قرار دارد، افزود: شاخص ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون 159 و ذرات معلق کمتر از 10 میکرون 159 و در وضعیت ناسالم است.

وی با اشاره به این‌که از ابتدای سال تاکنون 16 روز هوای پاک در پایتخت گزارش شده است، افزود: وضعیت ناسالم کنونی به علت گرد و غباری است که دیروز تهران را فراگرفته بود که از ساعت 4 صبح امروز غلظت آلاینده‌ها کاهش پیدا کرده است.

به گزارش ایسنا - به نقل از سایت شرکت کنترل کیفیت تهران، حشمت الله بسطامی، مدیر روابط عمومی و سخنگوی شرکت نیز از افزایش شاخص کیفت هوا خبر داد و گفت:«کیفیت هوای تهران از صبح امروز در شرایط ناسالم برای گروه های حساس قرار گرفته و شاخص کیفیت هوا با 29 واحد افزایش نسبت به روز گذشته از 86 به 115 رسیده است.

وی با اشاره به بروز ریزگردها طی ساعات پایانی دیروز و گذر از حد استاندارد خود گفت: بارش مناسب باران از ساعات اولیه امروز آغازشده است و میزان غلظت آلاینده ذرات معلق ذرات معلق کوچک تر از 2.5 میکرون کاهش قابل توجهی داشته و در حال حاضر شهر تهران از کیفیت هوای مطلوبی برخوردار است.

سالمندان، بیماران قلبی، جانبازان شیمیایی و افرادی که به انواع بیماری‌های تنفسی و ریوی مبتلا هستند جزو گروه های حساس جامعه به شمار می روند که در شرایط فعلی، ورزش کردن و تحرک و فعالیت زیاد در فضای باز ممکن است برای سلامتی آنها زیان بار باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha