وزیر بهداشت درباره ‌آخرین وضعیت آسیب دیدگان داروی تقلبی اوستین توضیح داد و گفت: بازگشت کامل بینایی این افراد بعید است. وی همچنین از تعیین تعرفه‌های پزشکی سال ۹۴ در هفته آینده خبر داد.

سلامت نیوز:وزیر بهداشت درباره ‌آخرین وضعیت آسیب دیدگان داروی تقلبی اوستین توضیح داد و گفت: بازگشت کامل بینایی این افراد بعید است. وی همچنین از تعیین تعرفه‌های پزشکی سال ۹۴ در هفته آینده خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، سیدحسن هاشمی در حاشیه مراسم تجلیل از روز شهید در رابطه با آخرین وضعیت بیماران آسیب‌دیده چشمی، گفت: به محض اینکه از موضوع مطلع شدیم دو تیم مأمور شدند که بیماران آسیب‌دیده را معاینه کنند و بیمارستان فارابی و لبافی‌نژاد موظف به وضعیت بررسی و درمان این بیماران شدند.

وی ادامه داد: سازمان غذا و دارو بررسی‌ها را آغاز کرد و با کمک مأموران امنیتی این افراد متخلف شناسایی شدند. به نوعی سودجویی عامل اصلی این اتفاق بوده و متأسفانه مردم هستند که آسیب می‌بینند، البته اعتماد مردم به نظام سلامت نیز آسیب می‌بیند.

وزیر بهداشت گفت: از این به بعد بررسی وضعیت متهمان این حادثه در دست وزارت بهداشت نیست و تحویل دستگاه قضایی داده شده است و مطمئنیم برای آرامش جامعه، احکام لازم صادر می‌شود.

وی در پاسخ به اینکه گفته می‌شود این بیماران از نظر هزینه و حمایت رها شده‌اند، گفت: باید از بیمارستان‌ها سؤال شود که وضعیت رسیدگی چگونه بوده اما از بدو اتفاق دستور داده شده هزینه‌ای از آنها دریافت نشود، البته کلینیک‌های درمانی مقصرند آن هم از نظر عدم پیگیری که باز هم بعید می‌دانم که کوتاهی کرده باشند.

وی از اعلام بازرسی نهایی طی امروز از وضعیت این بیماران خبر داد و گفت: نمی‌توانیم بگوییم که بیماری این افراد باز می‌گردد چرا که چشم بخشی از مغز است و نفوذ داروها در آن بسختی صورت می‌گیرد و عامل عفونی زمانی که مخرب می‌شود ظرف 24 ساعت بینایی را از بین می‌برد،‌بنابراین بازگشت بینایی به حالت اول بعید است.

هاشمی گفت: ممکن است بینایی این افراد آسیب ببیند، البته باید نمونه کشت این افراد را بررسی کرد و وضعیت بیماران را از نظر عامل میکروبی که مخرب است بررسی کرد.

هاشمی همچنین در مورد واگذاری بخشی از خدمات مانند توانبخشی به جمعیت هلال احمر گفت: وزارت بهداشت علاقه‌ای به تصدی‌گری ندارد بلکه می‌خواهد سیاست‌گذار و ناظر باشد، با این وجود از همکاری هلال احمر استقبال می‌کنیم.

وی ادامه داد: ما در آمبولانس هوایی نقص داریم، در اورژانس دریا امکاناتی نداریم و اگر برای امداد جاده‌ها قبول کنند که با ما همکاری کنند از آن استقبال می‌کنیم و در اداره و تخصیص بیمارستان ممنوشان خواهیم بود.

وزیر بهداشت گفت: به رئیس جمعیت هلال احمر پیشنهاد داده‌ایم که یکی از حلقه‌های درمان که تاکنون شکل نگرفته توانبخشی است که می‌تواند هلال احمر همت خود را در این بخش صرف کند.

هاشمی همچنین با اشاره به اینکه برخی از استان‌های کشور جاذبه گردشگری دارد، گفت: استان‌هایی مانند خراسان رضوی، فارس، خوزستان و گیلان برای ایامی که مسافران زیادی دارند، سرانه‌ای پیش‌بینی نشده است که امیدواریم در بودجه این واقعیت دیده شود.

وی گفت:‌حدود 6 میلیون گردشگر به این استان‌ها می‌روند و از نظر خدمات هزینه‌هایی به آنها تحمیل می‌شود در حالی که هزینه جاری دانشگاه علوم پزشکی در سبد هزینه‌ای‌شان این رقم‌ها دیده نشده و سال‌های متمادی این هزینه‌ها تکرار و آسیب‌های زیادی به آنها وارد می‌شود.

وی همچنین در مورد پرداخت معوقات پرسنل درمان، گفت: به بیمارستان‌ها دستور داده شده تمام معوقات پرسنلی اعم از پزشک و غیر پزشک تا پایان سال پرداخت شود.

وی افزود: اگرچه بیمارستان‌ها بدهی گذشته خود را با تأخیر چند ماهه جبران کردند و از نظر دارو و تجهیزات بدهی زیادی دارند که سرسام‌آور است، امیدواریم تا پایان سال اعتباری که قول آن داده شده به ما تحویل داده شود تا بدهکار وارد سال 94 نشویم.

وزیر بهداشت گفت: هنوز 40 درصد از یک درصد سهم یارانه‌ها به ما پرداخت نشده که امیدواریم تا پایان سال داده شود.

هاشمی در مورد تعیین تعرفه‌های درمانی نیز گفت: روز شنبه جلسه فوق‌العاده‌ای در شورای عالی بیمه راجع به تعرفه‌ها خواهیم داشت و امیدواریم برای اولین بار قبل از سال 94 آن را اعلام کنیم.

وی گفت: بازنگری کتاب تعرفه‌ها قرار است مرحله نهایی‌اش روز چهارشنبه در هیأت وزیران اعلام شود.

وی همچنین در مورد همکاری بیمه‌ها گفت: بیمه‌ها سال آینده باید متفاوت عمل کنند و پسندیده نیست که مانند امسال رفتار کنند چون پاشنه آشیل طرح سلامت بیمه‌ها هستند.

وزیر بهداشت گفت: اگر بیمه‌ها امسال آمادگی نداشتند سال آینده با اطلاع کافی قرارداد می‌بندند، البته وزیر اقتصاد دستور داده که نسبت به این موضوع حتماً از سلامت مراقبت شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha