اولین همایش بزرگ پزشكان هنرمند و مراسم آغاز به‌كار باشگاه پزشكان هنرمند عصر روز گذشته ـ 29 آذرماه ـ با حضور مدیران فرهنگی شهر تهران و مسوولین نهادهای جامعه پزشكی كشور در تالار وحدت برگزار شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، این مراسم از ساعت 16 در لابی تالار «وحدت» با افتتاح بخش نمایش آثار هنری پزشكان هنرمند در حالی آغاز به‌كاركرد كه با گذشت 1 ساعت از زمان شروع نمایش آثار، هنوز تعدادی از این پزشكان هنرمند، مشغول آوردن آثار خود به بخش مربوطه و آماده‌سازی آن‌ها برای به نمایش درآوردن بودند.

سرانجام مراسم مربوطه به افتتاح باشگاه پزشكان هنرمند نیز ساعت 18 در تالار وحدت آغاز شد و ابتدا «فرزاد قاسم‌زاده» دبیر اجرایی این جشنواره ضمن تبریك به مناسبت اعیاد غدیرو قربان گفت: با تحقیقی مقدماتی در میان اقشاری از جامعه كه در كنار حرفه‌ به گونه‌ای جدی و هدفمند در عرصه‌های فرهنگی و هنری نیز فعالیت می‌كنند، دریافتیم كه ظرفیت شگرفی در جامعه پزشگان كشور وجود دارد كه در صورت شناسایی كامل، حمایت و انسجام بخشی، می‌تواند تبدیل به سرمایه‌ای ارزشمند در عرصه هنرهای فاخر این مرزوبوم باشد. مصداق عینی این موضوع، چندین دهه تلاش هنرمندانه‌ای دندانپزشكان و پزشكان پیشكسوت است كه دارای آثار هنری فاخر در شاخه‌های مختلف هنری می‌باشد.

وی در ادامه افزود: بر این اساس آئین نكوداشت طبیبان دل و جان به عنوان نخستین گام برای تحقق گام‌های بلندتری برداشته شده است كه شماری از آنان به قرار ذیل است:- این آئین در عین حال نقطه آغاز و مراسم گشایش باشگاه پزشكان هنرمند است تا به زودی شاهد شكل‌گیری منسجم‌ترین شكل هنری صنفی برای انجام فعالیت‌های سازنده بعدی باشیم.

- همچنین با مساعدت تشكل‌های پزشكی و با حمایت شهردار پایتخت به زودی بانك جامع پزشكان هنرمند برای شناسایی فعالان هنری این صنف و برنامه‌ریزی برای اقدامات و برنامه‌های بعدی تشكیل خواهد شد.

- برگزاری جشنواره‌های هنری، برپایی نمایشگاه‌های انفرادی و گروهی آثار هنری پزشكان هنرمند و انتشار آثار برگزیده، از جمله برنامه‌هایی است كه با حمایت و همكاری جامعه پزشكی و مدیریت شهری، در باشگاه پزشكان هنرمند پیگیری خواهد شد. و در نتیجه‌ی آن شهروندان نیز از محصولات هنری پزشكان بهره‌مند خواهند شد.

- در سال آینده نیز شاهد برگزاری نخستین جشنواره فرهنگی هنری جامعه پزشكی خواهیم بود و از هم‌اكنون مقدمات راه‌اندازی دبیرخانه‌ی دایمی این جشنواره انجام شده و با فعال‌شدن باشگاه پزشكان هنرمند، مراحل برگزاری این جشنواره نیز تسریع خواهد شد.

سپس «دكتر زالی» قائم مقام سازمان نظام پزشكی نیز طی سخنانی از اهداف و همچنین برگزاری این جشنواره حمایت و قدردانی كرد.

در این بخش از این برنامه نیز گروهی به اجرای موسیقی سنتی پرداختند و سپس «دكتر موذن» مشاور شهردار تهران نیز با تبریك و تحسین این برنامه اهداف و برنامه‌های این جشنواره را بسیارخوب و مفید برشمرد.

همچنین «دكتر مجید سرسنگی» قائم مقام سازمان فرهنگی هنری شهر تهران نیز گفت: این باشگاه در قالب گروه‌های تخصصی هنری، ویژه‌ی پزشكان پایتخت در رشته‌های مختلف عكاسی، طراحی، مجسمه‌سازی، ادبی و غیره فعالیت خواهد كرد.

سرسنگی در ادامه افزود: هر سه ماه یك‌بار و یا به صورت سالانه نشست‌های تخصصی در حوزه هنرهای تجسمی ویژه پزشكان در این باشگاه برگزار می‌شود.

سرسنگی حمایت از شهروندان نخبه را از جمله مهم‌ترین سرفصل‌ها در دستور كار جدید مدیریت شهری پایتخت دانست و در ادامه گفت: نكوداشت پزشكان هنرمند در ادامه گام‌های فرهنگی شهرداری برای تجلیل از شهروندان شاخص و تأثیرگذار است.

در این مراسم از مقام هنری دندانپزشك پیشكسوت دكتر «امیر اسماعیل سندوزی» در 80 سالگی، تجلیل شد.

سندوزی، علاوه بر فعالیت‌های چشمگیر در زمینه‌ی داندانپزشكی، چندین دهه در عرصه هنر نقاشی، طراحی و مجسمه‌سازی فعالیت داشته است و 10 سال پیش نیز محل مطب خود را با 180 اثر هنری به سازمان فرهنگی هنری شهرداری اهدا كرد كه هم‌اكنون با عنوان موزه سندوزی به عنوان زیرمجموعه‌ی این سازمان فعالیت می‌كند.

در ادامه‌ی این مراسم نیز از 12 نفر از پزشكان هنرمند كه در این جشنواره برگزیده بودند تقدیر شد و از 6 نفر از پزشكان هنرمند شركت‌كننده در این جشنواره با عنوان پزشكان پیشكسوت تقدیر به عمل آمد كه اسامی آن‌ها به شرح ذیل می‌باشد.

دكترها «علی پریور»، «مهدی یزدان‌پناه»،«محمدعلی افتخاری»، «شمس‌الدین تابش»، «شهریار بهاری»، «محمدرضا طاهریان»، «باقر شهنی‌زاده»،«محمدعلی صدرعاملی»، «سعید طلوعی»، «حسن شیرون»،

«عباس منظرپور»، «افشین یداللهی»، «نینا رهشناس»، «هنگامه درخشان»، «محمدعلی غفوریان»، و سه نفر از دانشجویان سال 5 پزشكی: «افشین سعدی‌پور»، «پگاه خوش پوری»، «پریسا خوش پوری».

لازم به ذكر است آثار به نمایش درآمده در لابی تالار وحدت در پایان مراسم به موزه سندوزی انتقال پیدا كرد و تا آخر هفته‌ی جاری در این موزه به نمایش گذاشته خواهد شد.

حاشیه:

با این‌كه تا ساعتی قبل از شروع برنامه همه‌ی مسوولین اجرایی و مدعوین گمان می‌كردند این مراسم با حضور دكتر محمدباقر قالیباف برگزار می‌شود اما وی در این مراسم حاضر نشد و سایر مسوولین مربوطه در این سازمان در این مراسم حضور پیدا كردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha