جمعی از پزشكان متخصص شركت كننده در همایش كلینیكال- آنكولوژی با هدف ساماندهی به وضعیت بیماران سرطانی، ‌خواستار تاسیس «سازمان ملی سرطان» از سوی مجلس و دولت شدند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دكتر فرهاد سمیعی رییس انجمن رادیوتراپی انكولوژی با اعلام این خبر افزود: هم اینك جای سازمان ملی سرطان كه مسئولیت‌هایی همچون مسایل تشخیصی، درمانی، آموزشی و در مجموع مدیریت و ساماندهی مسایل مربوط به سرطان را در كشور عهده دار باشد، به شدت احساس می شود.

وی با اشاره به این كه پیش از انقلاب سازمان مبارزه با سرطان زیر نظر مستقیم وزیر بهداشت قرار داشت، یادآور شد: پس از انقلاب و با طرح ادغام، این سازمان منحل شد و تاكنون نهاد متمركزی برای مبارزه با سرطان در كشور ایجاد نشده است.

دكتر سمیعی اضافه كرد: هم اینك معاونت سلامت وزارت بهداشت با چند كارشناس محدود عهده دار این مسئولیت است،‌این در حالیست كه مدیریت امر سرطان نیازمند تشكیلاتی مجزاست تا تشكیلات فوق بتواند از ابعاد مختلف مسایل مرتبط با سرطان را ساماندهی كند.

وی ادامه داد: حوزه‌های فعالیت این سازمان شامل ابعاد اجتماعی، آموزشی (آموزش به پزشكان و عموم مردم)، شیوه‌های برخورد مناسب با بیماران، ساماندهی مسایل درمانی (دارو،‌ تجهیزات و ...) پی گیری وضعیت بیماران، مسایل مالی (تخصیص بودجه به پیشگیری و درمان سرطان)، مسایل روحی،‌ اجتماعی‌ و ... بیماران است.

به گفته دكتر سمیعی، با توجه به جوان بودن جمعیت كشور طی چند سال آینده با افزایش آمار بیماران مبتلا به سرطان روبرو خواهیم بود. این در حالیست كه در كنار افزایش آمار مراجعان و كمبود مراكز درمانی نیازمند سازمانی مستقل برای هدایت و راهبری امر مبارزه با سرطان هستیم.

وی ادامه داد: انجمن رادیوتراپی انكولوژی آمادگی دارد تا با برپایی نشست‌های مختلف با اعضای كمیسیون بهداشت مجلس ضرورت برپایی این سازمان را تبیین كند.

دكتر سمیعی یادآور شد: در صورت تصویب تشكیل سازمان ملی سرطان از سوی مجلس، ‌این سازمان به عنوان نهادی مستقل عمل خواهد كرد و با تغییر افراد و آمدن افراد جدید با سلیقه‌های متفاوت،‌دچار تزلزل نخواهد شد.

وی همچنین از دولت تقاضا كرد: تاسیس سازمان ملی سرطان با توجه به اهمیت آن به عنوان یك نیاز ملی و كشوری در اولویت كاری دولتمردان قرار گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha