چهارشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۹
کد خبر: 141538

هر چند بارش باران و برف که از اوایل شب دوشنبه آغاز و در کل شبانه‌روز سه‌شنبه ادامه یافت بهترین خبری بود که پایتخت‌نشینان می‌توانستند در روزهای پایانی سال بشنوند اما، بارش‌های اخیر برای شهروندان برخی از استان‌ها همراه با هشدارهایی بود به‌ویژه اینکه، عنوان شد با توجه به هشدارهای سازمان هواشناسی درباره شرایط نامساعد جوی سیستان و بلوچستان، نیروهای امدادی استان به حالت آماده‌باش درآمدند.

سلامت نیوز:هر چند بارش باران و برف که از اوایل شب دوشنبه آغاز و در کل شبانه‌روز سه‌شنبه ادامه یافت بهترین خبری بود که پایتخت‌نشینان می‌توانستند در روزهای پایانی سال بشنوند اما، بارش‌های اخیر برای شهروندان برخی از استان‌ها همراه با هشدارهایی بود به‌ویژه اینکه، عنوان شد با توجه به هشدارهای سازمان هواشناسی درباره شرایط نامساعد جوی سیستان و بلوچستان، نیروهای امدادی استان به حالت آماده‌باش درآمدند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه آرمان،  روز گذشته بسیاری از منابع خبری مطلبی با عنوان «بارش‌ها هوای تهران را سالم کرد» روی خروجی خود قرار دادند. ماجرا از این قرار بود که تهرانی‌ها در ساعات پایانی دوشنبه به یکباره با پدیده گردوغبار مواجه شدند. بلافاصله بارش‌ها آغاز شد و گردوغبار را شست همانطور که مثل بسیاری مواقع این بارش باران بود که هوای تهران را سالم کرد. بارش باران و برف اما در برخی از استان‌های دیگر مسائلی را به‌وجود آورد. روز گذشته مدیرکل هواشناسی استان سمنان گفت: با وجود سامانه بارشی که فعال است دما از 3 تا 7 درجه کاهش می‌یابد و این کاهش تا روز چهارشنبه هم ادامه دارد.

غلامرضا حسنی‌غربا، افزود: این سامانه بارشی در شهرستان‌های سمنان، گرمسار، مهدیشهر و دامغان فعال بوده و سبب بارش برف و باران در مناطق مختلف این شهرستان‌ها شده است. همزمان اخبار دیگری مبنی بر تعطیل شدن مدارس در برخی مناطق از جمله فیروزکوه به دلیل بارش برف روی خروجی خبرگزاری‌ها قرار گرفت. روز گذشته یعقوب ایمانی، مدیر آموزش و پرورش شهرستان فیروزکوه گفت: مدارس فیروزکوه امروز به دنبال بارش برف تعطیل شد. اما مهم‌ترین اخبار درمورد هشدار درباره وقوع سیلاب در استان‌های جنوبی کشور بود. روز گذشته مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه طی ۳ روز آینده بارش در برخی استان‌های جنوبی و شرقی تشدید می‌شود نسبت به بروز سیلاب در رودخانه‌های این استان‌ها هشدار داد.

احد وظیفه با بیان این مطلب افزود: با توجه به تشدید بارش طی سه روز آینده آب‌گرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها به سبب بارش باران و اختلال در تردد جاده‌های کوهستانی به سبب بارش برف پیش‌بینی می‌شود. به گفته او، بعدازظهر دیروز بارش باران و برف و وزش باد شدید در استان کرمان به ‌ویژه در نیمه شمالی استان همچنین وزش باد شدید همراه با گرد وخاک در ایلام و شمال خوزستان رخ داد. مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی اظهار کرد: امروز بارش باران و برف در استان کرمان به‌ویژه در نیمه جنوبی استان و بارش باران گاهی با رعد وبرق در استان‌های هرمزگان و سیستان و بلوچستان پیش‌بینی می‌شود.  وظیفه تصریح کرد: همچنین در این روز وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود که در جاده‌های کوهستانی استان کرمان منجر به کولاک برف و در برخی مناطق استان هرمزگان منجر به رخداد گرد و خاک خواهد شد. مهر نوشت؛ او افزود: روز پنج‌شنبه بارش باران شدید در استان سیستان و بلوچستان رخ می‌دهد از این‌رو توصیه می‌شود اقدامات لازم برای جلوگیری از خسارت‌های احتمالی به کار گرفته شود، به ویژه از هرگونه تردد در مناطق مستعد سیلاب خودداری شود

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha