چهارشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۵
کد خبر: 141547

همه زنان عاشق خانه‌ای تمیز و بی‌عیب هستند اما گاهی زنان شاغل زمان و وقت کافی برای تمیز کردن خانه بویژه در روزهای کوتاه پایان سال ندارند. برخی روش‌های ساده که به زمان کمتری نیاز دارند، برای نظافت خانه پیشنهاد می‌دهیم.

فوت و فن‌های تمیز کردن خانه در کمتر از یک ساعت

سلامت نیوز:همه زنان عاشق خانه‌ای تمیز و بی‌عیب هستند اما گاهی زنان شاغل زمان و وقت کافی برای تمیز کردن خانه بویژه در روزهای کوتاه پایان سال ندارند. برخی روش‌های ساده که به زمان کمتری نیاز دارند، برای نظافت خانه پیشنهاد می‌دهیم.

منطقه 1: اتاق خواب
به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه ایران، زمان تقریبی برای نظافت اتاق خواب 10 دقیقه است. ملحفه‌های کثیف تخت را جمع کنید و در سبد لباس‌های کثیف بیندازید سپس اقلام غیر ضروری را جمع کرده و در کمد مخصوص بگذارید و سایر لباس‌ها مانند لباس‌های خانگی را در کمد لباس بچینید. بعد از آنکه سبد کاغذ‌های باطله را خالی کردید با استفاده از پارچه‌های خشک در جهت عقربه‌های ساعت در اتاق بچرخید و اطراف تخت و لوازم چوبی دیگر را گردگیری کنید. از گردگیرهایی با دسته‌های بلند برای تمیز کردن لامپ‌ها و آینه استفاده کنید همچنین از یک سینی برای قرار دادن لوازم آرایشی و بهداشتی مانند شیشه‌های عطر، لوسیون و... استفاده کنید این یک روش سریع برای مرتب کردن اتاق خواب است.

منطقه 2: سرویس بهداشتی
زمان تقریبی برای تمیز کردن 9 دقیقه است. سینک دستشویی، وان و کاسه توالت را با پاشیدن جوش شیرین جرم زدایی کنید. این یک جرم گیر فوق‌العاده است. آیینه و شیشه حمام را با اسپری مخصوص به‌صورت دایره وار تمیز کنید. برای پاک کردن شیشه‌ها می‌توانید از ترکیب آب و سرکه استفاده کنید. همچنین مقداری روغن لیمو به لولای در حمام بمالید تا عطر و بوی زیبایی در فضای حمام بپیچد.

منطقه 3: آشپزخانه
زمان تقریبی 12 دقیقه است. همه وسایل را از روی کانتر و کابینت‌های آشپزخانه جمع کنید و در جای مخصوص به خود قرار دهید با یک اسفنج آغشته به سرکه همه لکه‌ها را پاک کنید. سپس کف آشپزخانه را با یک پارچه مرطوب پاک کنید.

منطقه 4: اتاق نشیمن
زمان تقریبی 29 دقیقه است. مجله‌ها و هر چیز اضافی را از روی کف خانه جمع کنید و در جای مخصوص به خود قرار دهید. استفاده از سبد در اندازه‌ها و طرح‌های مختلف را برای ایجاد نظم در خانه فراموش نکنید. این یک راه حل سریع برای تمیز کردن اتاق است. برای مبارزه با هر گونه در هم و برهم بودن نشیمن یک بشقاب کوچک روی میز قرار دهید تا کلیدها، سکه‌ها و دیگر خرت و پرت خانه را داخل بشقاب قراردهید.
برای تمیز کردن شیشه های پنجره مقداری سرکه را داخل آب بریزید و این محلول پاک کننده را داخل ظرف اسپری ریخته و شیشه ها را با آن پاک کنید.
کاربرد این پاک کننده طبیعی شیشه بویژه برای زنانی که به بیماری های تنفسی مبتلا هستند، توصیه می شود.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha