در جریان مصوبه شورای شهر تهران جهت کمک به بهزیستی استان تهران رییس شورای شهر گفت: برخی از مراکز نگهداری سازمان بهزیستی خجالت آور و نامناسب است و برای نوسازی نیاز به تامین بودجه دارند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسکانیوز، در یکصد و پنجاه و دومین جلسه شورای شهر تهران اعضای شورای شهر طرحی را برای کمک 15 میلیارد و 900 میلیون تومانی برای مرمت و بازسای و ساماندهی اماکن نگهداری کودک، معلولان و مراکز توانبخشی و هشت میلیارد و 40 میلیون تومان برای ساماندهی زنان مددجو در معرض آسیب اجتماعی شهر تهران در سال 88 به ترتیب اولویت تصویب کردند.
رسول خادم رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران به فرسودگی اماکن نگهداری کودکان، معلولان و افراد آسیب دیده اجتماعی سازمان بهزیستی اشاره کرد و گفت: این اماکن دچار فرسودگی 35 ساله هستند و از سوی دیگر با کمبود فضا و اماکن نگهداری رو به رو هستند.
وی افزود: مدیریت جدید سازمان بهزیستی همکاری بیشتری با شهرداری تهران داشته است و تنها 12 درصد کودکان در معابر و اماکن عمومی که در معرض آسیب های اجتماعی قرار دارند، تهرانی هستند و 88 درصد آن ها از شهرستان ها به تهران می آیند و تهران بار معضلات کل کشور را با ساماندهی این کودکان به دوش می کشد.
خادم تاکید کرد: شهرداری تهران ماهانه 250 میلیون تومان برای ساماندهی بی خانمان ها هزینه می کند و هیچ برگشتی هم ندارد.
رییس کمیسیون برنامه و بودجه به عملکرد NGO ها برای ساماندهی و حمایت از کودکان و زنان در معرض آسیب و سرپرست خانوار و بد سرپرست اشاره کرد و اعلام داشت: بسیاری از این سازمان های مردم نهاد فقط ثبت شده اند و فضا و امکانات لازم برای نگهبانی این افراد ندارند و در عین حال باید توجه داشت که برنامه ها و حرف ها در عمل و در خیابان شرایط متفاوت پیدا می کنند.
وی تصریح کرد: تهران در ساماندهی کودکان و زنان در معرض آسیب معلولان و افراد بی خانمان نیازمند اعتبارات ویژه است و با توجه به قابلیت ها و عملکرد NGO های هنوز برون سپاری و خصوصی سازی در این عرصه جواب نمی دهد.
وی افزود: شهرداری تهران در حالی مسوولیت ساماندهی کودکان کار و خیابانی را پذیرفته که این عمل خلاف مصوبه دولت است که سازمان بهزیستی را مسوول این کار قرار داده است.
چمران گفت: ساماندهی کودکان کار و خیابان توسط ایستگاه های متولی به خوبی صورت نمی گیرد و وضعیت خیابان گویای این امر است.
وی در خصوص بازدید خود از چند مرکز نگاهداری بهزیستی تاکید داشت: برخی از مراکز نگهداری سازمان بهزیستی خجالت آور و نامناسب است و این مراکز که عمدتا فرسوده هستند نیاز به تامین بودجه دارند.
معصومه آباد عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر نیز اعلام داشت: دادن امکانی مثل چرخ خیاطی به یک زن در بلند مدت مفید است و او را بی نیاز می کند اما باید به نیازهای کوتاه مدت آن ها نیز پاسخ داد که در این مورد استفاده از پتانسیل موسسات خیریه و مردم نهاد مفید است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha