طبق یافته های یک مطالعه جدید، مصرف رژیم غذایی گیاهی می تواند تا ۲۰ درصد احتمال بروز سرطان روده بزرگ را کاهش دهد.

سلامت نیوز: طبق یافته های یک مطالعه جدید، مصرف رژیم غذایی گیاهی می تواند تا ۲۰ درصد احتمال بروز سرطان روده بزرگ را کاهش دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، به گفته محققان کاهش ابتلا به این نوع سرطان حتی در رژیم گیاهی به همراه ماهی نیز قوی تر می شود.

به گفته دکتر مایکل اورلیچ سرپرست تیم تحقیق این مطالعه، «آزمایشاتی نظیر کولونوسکوپی به نجات جان بسیاری از افراد مبتلا به بواسیرهای قبل سرطانی کمک کرده است. اما بهتر است از ابتلا به این سرطان پیشگیری شود. رژیم غذایی شیوه مهمی در کاهش احتمال پیشرفت سرطان روده برگ است.»

در مطالعه جدید این تیم تحقیق که شامل بیش از ۷۷ هزار فرد بزرگسال بود، مشخص شد که افراد مصرف کننده رژیم های غذایی گیاهی در مقایسه با افراد غیرگیاه خوار کمتر در معرض ابتلا به سرطان های روده بزرگ و مقعد هستند.

دکتر اورلیچ در این باره می گوید: افراد گیاه خوار در مطالعه ما صرفاً گوشت کمتری مصرف نمی کنند، بلکه آنها شیرینی، غذاهای فست فودی، غلات بدون سبوس و نوشیدنی های کالری دار کمتری نیز مصرف می کردند. خوراک آنها بیشتر میوه، سبزیجات، غلات کامل، حبوبات و مغزیجات بود.

به گفته اورلیچ، طبق یافته های قدیم خوردن گوشت های قرمز و فرآوری شده با احتمال بالاتر ابتلا به سرطان روده بزرگ و مصرف غذاهای غنی از فیبر با احتمال کمتر ابتلا به این بیماری در ارتباط است.

دکتر آلفرد نوگات، استاد اپیدمیولوژی مرکز پزشکی دانشگا کلمبیا در نیویورک سیتی، نیز عنوان می کند که از آنجایی که رژیم غذایی گیاهی همراه با سایر رفتارهای سالم نظیر ورزش کردن و سیگار نکشیدن می باشد، از اینرو می تواند موجب کاهش ریسک ابتلا به سرطان شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha