مدیر اجرایی آزمایشگاه پژوهش و کاربرد سلول‌های بنیادی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: برای نخستین بار در کشور پیوند سلول‌های غضروفی با استفاده از داربست و روکش فیبرینی استخراج شده از خون خود بیمار در کرمان انجام شد.

سلامت نیوز: مدیر اجرایی آزمایشگاه پژوهش و کاربرد سلول‌های بنیادی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: برای نخستین بار در کشور پیوند سلول‌های غضروفی با استفاده از داربست و روکش فیبرینی استخراج شده از خون خود بیمار در کرمان انجام شد. 

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کرمان، دکتر فارسی‌نژاد اظهار داشت: برای نخستین بار در کشور پیوند سلول‌های غضروفی با استفاده از داربست و روکش فیبرینی استخراج شده از خون خود بیمار در کرمان انجام شد.

وی افزود: این عمل جراحی با همکاری مرکز سلول‌های بنیادی گروه پاتولوژی و گروه ارتوپدی دانشگاه علوم پزشکی کرمان صبح روز گذشته 19 اسفند ماه جاری در بیمارستان شفای کرمان بر روی بیماری با سن حدود 30 سال انجام شد. فارسی‌نژاد ادامه داد: در کشور پیوند غضروف انجام می‌شود اما استفاده از تکنولوژی مهندسی بافت و  کاربرد مواد زیستی تجزیه‌پذیر از خون خود بیمار برای نخستین بار است که در ایران انجام می‌گیرد. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha