رئیس دانشکده محیط زیست و انرژی دانشگاه علوم و تحقیقات با بیان اینکه ادعای باران زا کردن ابرها بیشتر جنبه تبلیغاتی دارد گفت: اجرای چنین طرح هایی راهگشای خشکسالی و کمبود آب در ایران نیست.

سلامت نیوز: رئیس دانشکده محیط زیست و انرژی دانشگاه علوم و تحقیقات با بیان اینکه ادعای باران زا کردن ابرها بیشتر جنبه تبلیغاتی دارد گفت: اجرای چنین طرح هایی راهگشای خشکسالی و کمبود آب در ایران نیست.

دکتر مجید عباسپور در گفتگو با مهر افزود: معضل خشکسالی در کشور بسیار فراتر از این است که بتوان با بارانزا کردن ابر ها آن را برطرف کرد.

به گفته وی، در واقع  اگر مدیریت صحیح در بکار گیری منابع آبی داشته باشیم در رفع مشکل خشکسالی بسیار موفق تر از اجرای پروژه هایی مانند بارور کردن ابر ها خواهیم بود.

رئیس دانشکده محیط زیست و انرژی دانشگاه علوم و تحقیقات در پاسخ به اینکه بسیاری از کارشناسان معتقدند این پروژه تا کنون در کشور اجرا نشده اظهار داشت: البته در مواردی که ابر شرایط خاصی داشته باشد می توان آن را برای باران زایی بارور کرد اما ابرهایی که ما داریم و حد بارندگی هایی که صورت می گیرد که اغلب کمتر ۷ میلیمتر است قابلیت بارانزا کردن ابرها وجود ندارد و برای رفع خشکسالی راهگشا نیست.

عباسپور تأکید کرد: در بسیاری از موارد ادعا هایی که مبنی بر بارنزا کردن ابرها می شود جنبه تبلیغاتی دارد و در عمل اتفاق نیافتاده است.

وی افزود: البته برای مقابله با خشکسالی از تمام امکانات موجود باید استفاده کرد و در برخی مناطق کشور این اتفاق افتاده است اما اینکه تصور شود با چنین پروژه ای می توان مشکل کم آبی کشور را مرتفع کرد تصور اشتباهی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha