عضو کمیسیون تعرفه و بیمه شورای عالی نظام پزشکی، از ارائه پیشنهاد رشد تعرفه ویزیت پزشکان عمومی و متخصص در بخش خصوصی خبر داد.

سلامت نیوز: عضو کمیسیون تعرفه و بیمه شورای عالی نظام پزشکی، از ارائه پیشنهاد رشد تعرفه ویزیت پزشکان عمومی و متخصص در بخش خصوصی خبر داد.

دکتر دایوش طاهرخانی در گفتگو با مهر، به جزئیات جلسه روز گذشته کمیسیون تعرفه و بیمه شورای عالی نظام پزشکی اشاره کرد و افزود: یکی از موضوعاتی که امروزه حوزه سلامت را دچار چالش کرده است، نارضایتی کادر درمانی از نگاه متفاوتی است که متولیان سلامت به گروه های مختلف درمانی دارند.

وی با اعلام اینکه کادر درمانی غیرپزشک از وضعیت موجود احساس نارضایتی می کنند، گفت: کمیسیون تعرفه و بیمه شورای عالی نظام پزشکی در جلسه روز گذشته با همین نگاه به کادر درمانی غیر پزشک در بخش خصوصی، تصمیم گرفت در تعیین تعرفه های درمانی سال ۹۴ ، توجه ویژه ای به آنها شود.

عضو شورای عالی نظام پزشکی کشور، ادامه داد: بر همین اساس، مقرر شد افزایش تعرفه های کادر درمانی غیر پزشک در بخش خصوصی، از مسیر خاص خودش در سازمان نظام پزشکی پیگیری و در صورت تصویب، به مراجع مربوطه ارجاع شود.

طاهرخانی تاکید کرد: قطعا، سازمان نظام پزشکی به عنوان دستگاه نظارتی، تلاش خواهد کرد در صورت تصویب تعرفه های جدید، بر روند اجرای آنها نظارت جدی تری داشته باشد.
وی در ادامه به موضوع تعیین حق ویزیت پزشکان فاقد اقدامات جراحی اشاره کرد و افزود: در جلسه روز گذشته کمیسیون تعرفه و بیمه شورای عالی نظام پزشکی، موضوع افزایش تعرفه های پزشکان عمومی، داخلی و اطفال، مورد بحث و بررسی قرار گرفت و بر همین اساس، قرار شد که رشد تعرفه ها به گونه ای باشد که خلاء آن در کتاب جدید تعرفه های خدمات سلامت، پوشش داده شود.

عضو کمیسیون تعرفه و بیمه شورای عالی نظام پزشکی کشور با تاکید بر اینکه بار مالی افزایش تعرفه ها باید توسط بیمه ها پوشش داده شود تا مردم متحمل افزایش هزینه پرداختی نشوند، گفت: تصمیمات خوبی در جلسه روز گذشته گرفته شد که تصویب آنها می تواند موجبابت افزایش رضایتمندی کادر درمانی غیر پزشک و همچنین پزشکان فاقد اقدامات جراحی در بخش خصوصی را فراهم آورد.

طاهرخانی افزود: درصد رشد تعرفه ویزیت پزشکان عمومی و متخصص، بالاتر از سایر گروه های تخصصی خواهد بود.

وی با اعلام اینکه کمیسیون تعرفه و بیمه شورای عالی نظام پزشکی نظر مشورتی می دهد، گفت: در جلسه روز جمعه (۲۲ اسفند ۹۳) شورای عالی نظام پزشکی، پیشنهادات کمیسیون مورد بررسی قرار می گیرد و در صورت تصویب، سازمان نظام پزشکی نظر نهایی خودش را به شورای عالی بیمه سلامت می دهد.

طاهرخانی اظهار امیدواری نمود که شورای عالی بیمه سلامت نیز در اسرع وقت و قبل از پایان سال جاری، تعرفه ها را تصویب کند و نهایتا هئیت وزیران نیز قبل از پایان سال، تعرفه های سال ۹۴ را تصویب و ابلاغ کند.

عضو شورای عالی نظام پزشکی همچنین به وضعیت پزشکان عمومی همکار در برنامه پزشک خانواده اشاره کرد و گفت: یکی از مفاد مصوبات جلسه روز گذشته کمیسیون تعرفه و بیمه شورای عالی بیمه، این بود که افزایش تعرفه ویزیت پزشکان عمومی، شامل همکاران پزشک خانواده نیز می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha