پزشکان سرطان‌شناس برجسته آمریکا و شرکت های بیمه‌کننده نسبت به کنترل قیمت‌ فزاینده داروهای جدید سرطان به باراک اوباما رئیس جمهوری این کشور هشدار داده‌اند.

سلامت نیوز: پزشکان سرطان‌شناس برجسته آمریکا و شرکت های بیمه‌کننده نسبت به کنترل قیمت‌ فزاینده داروهای جدید سرطان به باراک اوباما رئیس جمهوری این کشور هشدار داده‌اند. 

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سایت نیکو، پزشکان آمریکایی می‌گویند: وقتی صحبت از داروهای سرطان است، داروسازان و سرمایه‌گذاران ابدا نگران افزایش قیمت‌ها نیستند.

شرکت داروسازی تحقیقاتی AbbVie ، قرارداد 21 میلیارد دلاری برای خرید صدهزار دلار داروی سرطان خون جهت مصرف یکسال بسته است. اما صنعت داروسازی و وال استریت هیچ اقدامی را برای جلوگیری از افزایش هزینه‌ها در زمینه آنکولوژی نمی‌کنند.

شرکت هایی که سازنده داروهای سرطان هستند، به معامله و تصویب قانونی درمان 12 هزار و پانصد دلاری سرطان ریه برای یک ماه توسط شرکت بریستول مایرز اسکوئیب، واکنش نشان دادند.

ریک گنزالس مدیر ارشد اجرایی شرکت AbbVie گفت: آنکولوژی یک موضوع متفاوت است. شما درباره مرگ و زندگی بیماران صحبت می‌کنید. شما نمی‌توانید به صورت تصادفی یک نوع مدیریتی را انتخاب کرده و خطر را برای بیماران افزایش دهید.

افزایش قیمت برخی داروها باعث می‌شود، مسئله بیماری به حاشیه کشیده شود. شرکت‌های بیمه‌کننده‌ آمریکایی به طور معمول دو یا سه برابر متوسط درآمد یک خانوار هزینه پرداخت می‌کنند.

شرکت Express Scripts Holding که منافع 85 میلیون آمریکایی را در دست دارد، اعلام کرده است که می‌خواهد هزینه داروهای سرطان را پائین بیاورد. مسئولان این شرکت می‌گویند: فرصت‌های بسیار خوبی برای کاهش قیمت هزینه داروهای آنکولوژی وجود دارد که برای بهبود حال بیماران بسیار ضروری است.

گفتنی است؛ داروی Imbruvica  سالانه 7 میلیارد دلار برای شرکت AbbVie درآمدزایی دارد. داروی Opdivo که دارای تائیدیه از سازمان غذا و داروی آمریکاست و برای درمان سرطان ریه استفاده می‌شود؛ برای شرکت بریستول مایزر باارزش‌تر است زیراکه اخیرا برای درمان نوعی سرطان پیشرفته پوست نیز به بیماران فروخته شده است.

مایکل جیوردانو نایب رئیس شرکت بریستول در آزمایش داروهای سرطان گفت: موفقیت ما در عرضه داروهای سرطان به بازار، ما را از توانایی خود در بقای شرکتمان به عنوان یک شرکت مستقل بسیار مطمئن می‌کند.

موسسه IMS در اطلاع رسانی خدمات بهداشت و درمان در گزارشی اعلام کرد: هزینه‌های جهانی داروهای سرطان به 28 درصد افزایش یافته است یعنی از 71 میلیلرد دلار در سال 2008 به 91 میلیارد دلار در سال 2013 رسیده است. 

متوسط هزینه‌ها در آمریکا برای یک داروی سرطان برنددار طی یک دهه گذشته دوبرابر شده و به ده هزار دلار رسیده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha