مسئول بسیج جامعه پزشکی استان مازندران گفت: مهم‌ترین برنامه‌ای که در دست اجرا داریم برقراری تعامل با پزشکانی است که در برنامه پزشک خانواده فعالیت می‌کنند.

سلامت نیوز: مسئول بسیج جامعه پزشکی استان مازندران گفت: مهم‌ترین برنامه‌ای که در دست اجرا داریم برقراری تعامل با پزشکانی است که در برنامه پزشک خانواده فعالیت می‌کنند. 

دکتر سید نصرالله قاضی‌زاده در گفتگو با سازمان بسیج جامعه پزشکی، با انتقاد از اینکه مهم‌ترین موضوعی که وزارت بهداشت در اجرای برنامه‌های خود در نظر نمی‌گیرد، میزان رضایتمندی مردم است، گفت: حرف ما در حوزه سلامت این است که نباید کاری کنیم که مردم ناراضی باشند. 

وی ادامه داد: به طور مثال در برنامه پزشک خانواده که حدود دو سال پیش مرحله اول آن به صورت آزمایشی اجرا شد؛ به دلیل کافی نبودن تعداد پزشکان نارضایتی‌های بسیاری از سوی مردم دیده می‌شد. 

قاضی‌زاده افزود: با توجه به ساعت کاری که برای پزشکان در این طرح در نظر گرفته شده بود، بیماران سرپایی وقتی به پزشک مراجعه می‌کردند با حضور نداشتن پزشک در مطب مواجهه می‌شدند که نارضایتی آنها را دو چندان کرده بود. 

مسئول بسیج جامعه پزشکی مازندران با اشاره به اجرای طرح تحول سلامت گفت: در طرح تحول سلامت به دلیل فرانشیزی که به برخی از افراد تحت پوشش بیمه تعلق می‌گیرد، رضایت نسبی را شاهد هستیم. 

وی ادامه داد: در طرح پزشک خانواده وقتی بیماران سرپایی به پزشک خود مراجعه می‌کنند باید بخشی از هزینه درمان را به صورت آزاد پرداخت کنند، در حالی که بیماران اورژانسی به دلیل بستری شدن در بیمارستان‌های دولتی هزینه‌های درمانشان بسیار کم می‌شود؛ این موضوع خود باعث شده رضایت ۵۰ تا ۶۰ درصدری میان بیماران اورژانسی به وجود بیاید. 

قاضی‌زاده درباره برنامه‌های سال آتی سازمان بسیج جامعه پزشکی مازندران، گفت: مهم‌ترین برنامه‌ای که در دست اجرا داریم برقراری تعامل با پزشکانی است که در برنامه پزشک خانواده فعالیت می‌کنند. 

وی ادامه داد: در نظر داریم در این برنامه به صورت دایمی با مسئولان حوزه سلامت در وزارت بهداشت ارتباط داشته باشیم تا مسائل و مشکلات این طرح را به آنها انتقال دهیم. 

مسئول بسیج جامعه پزشکی استان مازندران در پایان اضافه کرد: در مورد بیمه سلامت هم که  مهم‌ترین عامل افزایش ارتقای کیفیت درمانی بیماران است نیز تلاش‌های بسیاری صورت گرفته و جلسات بسیاری تشکیل داده‌ایم تا نقاط قوت و ضعف این طرح را به مسئولان وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی انتقال دهیم و از مشکلات ناشی از آن بکاهیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha