معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو، علت اصلی سخت‌گیری در واردات مکمل‌ها را بی‌فایده بودن آنها برای سلامت مردم دانست.

سلامت نیوز: معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو، علت اصلی سخت‌گیری در واردات مکمل‌ها را بی‌فایده بودن آنها برای سلامت مردم دانست.  

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  آنا،‌ رسول دیناروند در پاسخ به این سئوال که علت افزایش سختگیری واردات مکمل چیست، گفت: به راحتی بازار کشورمان را در اختیار فراورده‌هایی که نفعی برای سلامت مردم ندارند قرار نمی‌دهیم.

وی افزود: واردات مکمل در سال ۹۳ هم نسبت به سال گذشته‌اش محدودتر شده است این را هم آمار گمرک و هم وزارت بهداشت تایید می‌کنند.

دیناروند با بیان اینکه علاقمندیم مکمل‌های مفید در داخل تولید بشوند، تصریح کرد: اما سیاست‌مان به گونه‌ای نیست که اجازه واردات به هیچ محصولی ندهیم و آنهایی که واردات‌شان ضرورت دارند حتما وارد خواهند شد.

وی با تاکید بر اینکه اگر چه واردات مکمل و دارو محدود شده است اما نگرانی مردم را درک می‌کنیم، افزود: وزیر بهداشت نیز به صراحت اشاره کرده‌اند که اولویت ما سلامت مردم است همچنین ضمن حمایت از تولید داخل، دسترسی مردم به داروهای‌شان را در دستور کار داریم.

دیناروند افزود: نظر دولت هم همین است که سیاست حمایت از تولید داخل نباید باعث کم شدن دسترسی به دارو شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha