چهارشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۰
کد خبر: 141631

مدیر کل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت گفت: اجرایی شدن کامل سیاست کلی افزایش جمعیت در گرو رفع موانع و چالش های موجود است.

سلامت نیوزمدیر کل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت گفت: اجرایی شدن کامل سیاست کلی افزایش جمعیت در گرو رفع موانع و چالش های موجود است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایسنا، دکتر محمد اسماعیل مطلق در همایش سلامت باروری و افزایش جمعیت از دیدگاه اسلام اظهار داشت: برای اجرایی شدن کامل سیاست کلی افزایش جمعیت لازم است چالش های پیشرو مثل مسکن، اشتغال، اعتیاد و دیگر موانع با همکاری سایر دستگاه های مسئول برطرف شود.

وی خاطرنشان کرد: از جمله عواملی که مانع افزایش نرخ رشد و باروری جمعیت می شود افزایش سن ازدواج، بیماری های عفونی، اعتیاد و ایدز هستند.

این مقام مسئول بیان داشت: گام نخست سیاست ابلاغی افزایش جمعیت در استان بوشهر اجرا شده است و اکنون لازم است برای سلامت مادران و کودکان برنامه ریزی شود.
مطلق افزود: با وجود افزایش آمار طلاق در استان بوشهر خوشبختانه نرخ باروری جمعیت پس از ابلاغ سیاست کلی افزایش جمعیت در برخی شهرستان های استان بوشهر بالاتر از نرخ 2.1 است که باید برنامه‌ریزی مطلوب در این مناطق برای سلامت مادران و کودکان انجام شود.

وی با بیان اینکه نرخ باروری 2.1 جمعیت مطلوب است، گفت: در شهرستان هایی که نرخ باروری از 2.1 پایین‌تر است، باید سیاست‌گذاری به سمت حمایت از افزایش جمعیت باشد. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha