دکتر مهرزاد حمیدی گفت: وزارت آموزش و پرورش با همکاری وزارت بهداشت و درمان مجموع طرح‌هایی برای ارتقا‌ء سلامت دانش‌آموزان و آموزش خود مراقبتی در دست دارد که به تدریج عملیاتی خواهد شد.

سلامت نیوز: دکتر مهرزاد حمیدی گفت: وزارت آموزش و پرورش با همکاری وزارت بهداشت و درمان مجموع طرح‌هایی برای ارتقا‌ء سلامت دانش‌آموزان و آموزش خود مراقبتی در دست دارد که به تدریج عملیاتی خواهد شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، دکتر مهرزاد حمیدی معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش در برنامه‌ی امضای تفاهم‌نامه‌ی ارتقای سلامت دهان و دندان بین دو وزارتخانه بهداشت و درمان و آموزش پرورش گفت: از اولین طرح‌های مشترک این دو وزارتخانه برپایی المپیادهای درون مدرسه‌ای است که در آن 3میلیون دانش‌آموز شرکت می‌کنند. دومین طرح، طرح حمایت پویا برای تحرک دانش‌آموزان می‌باشد که این طرح برای ارتقای سلامت دانش‌آموزان است ضمن اینکه از اول مهر ماه 94 ورزش صبحگاهی و همگانی با همکاری شبکه رادیویی ورزش در سراسر کشور اجرا می‌شود. 

 وی در ادامه گفت: با همکاری وزارت بهداشت و آموزش و پرورش طرح امنیت غذایی در بوفه‌های مدارس شروع شده و در حال حاضر در بوفه‌های مدارس خبری از مواد غذایی آسیب رسان مثل سوسیس و نوشابه و چیپس و ... نیست و امیدواریم با نظارت‌های بیشتر این طرح تداوم داشته باشد.  

دکتر حمیدی گفت: از دیگر طرح‌های همکاری آموزش و پرورش و وزارت بهداشت انجام بینایی سنجی و شنوایی سنجی به صورت غربالگری ملی می‌باشد که در آینده‌ی نزدیک اتفاق خواهد افتاد. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha