زبان شما یک مکان مناسب برای پرورش باکتری ها است. اگر هنگامی که زبان خود را مسواک می زنید، دچار حالت تهوع می شوید، چند راهکار مناسب برای رفع این مشکل وجود دارد.

چگونه در هنگام مسواک زدن زبان از حالت تهوع جلوگیری کنیم؟

سلامت نیوز: زبان شما یک مکان مناسب برای پرورش باکتری ها است. اگر هنگامی که زبان خود را مسواک می زنید، دچار حالت تهوع می شوید، چند راهکار مناسب برای رفع این مشکل وجود دارد.

به گزارش سلامت نیوز به  نقل از سایت چگونه، مطالعات نشان داده اند که باکتری ها بر روی سطح غنی از پروتئین زبان به خوبی رشد می کنند، در نهایت به بقیه دهان سرایت می کنند و به طور بالقوه باعث بیماری قلبی، پنومونی، تولد نوزاد زودرس، ناباروری در مردان و مواردی بیشتر می شوند.


مراحل


1   این روش روانشناسی را امتحان کنید. انگشتان یک دست خود را مشت کرده و به آرامی ناخن های انگشتان را به کف دستتان فشار دهید. حالت تهوع شما از بین می رود. ظاهرا این کار به خوبی جواب می دهد زیرا مغز با درد آرام در کف دستتان حواسش پرت می شود.




2   مسواک را در حالت عمود بر زبانتان نگه دارید و زبان را از یک طرف مسواک بزنید. مسواک را در مسیر طولانی بر روی زبان بکشید، در این صورت، ناحیه های حساس به آسانی مسواک خواهند شد.




3   هنگامی که زبان را مسواک می کنید، زبان را به طور محکم به بخش انتهایی دهان در پشت دندان ها فشار دهید. به محض اینکه زبان شروع به جنبیدن می کند، آن را متوقف کنید و چند تکان به زبان بدهید تا قدرت خود را به دست بیاورد و دوباره مسواک زدن را امتحان کنید.




4   هنگامی که زبان را مسواک می کنید، از طریق دهان نفس خود را بیرون دهید. به طور همزمان، زبان و عضلات گلو را تا اندازه ای که امکان دارد، آرام و شل کنید. این عمل را تمرین کنید تا به یک عادت طبیعی و نرمال تبدیل شود.




5   در هنگام مسواک زدن زبان، از کشیدن مسواک از همه جهت بر روی زبان پرهیز کنید. تمیز کننده های زبان مناسبی نیز وجود دارند که می توانید از داروخانه ها تهیه کنید. به وسیله تمیز کننده ها یا تراشنده های زبان، ممکن است حالت تهاجمی کمتری احساس شود و سریع تر زبان را تمیز کنید در مقایسه با هنگامی که از مسواک برای تمیز کردن زبان استفاده می شود. شما همچنین می توانید از نخ دندان برای تمیز کردن زبان استفاده کنید: نخ دندان را به اندازه طبیعی جدا کنید و آن را بر روی سطح زبان به سمت جلو بکشید. این روش مخصوصا برای افرادی که زیاد دچار حالت تهوع می شوند، به خوبی جواب می دهد.



نکات

    به یاد داشته باشید هنگامی که شما زبان را مسواک می کنید، لازم نیست عمق پشت گلو، جایی که ممکن است به زبان کوچک بر خورد کنید و در نتیجه باعث تحریک حالت تهوع شود را مسواک کنید.
    از نگاه کردن خود در آیینه پرهیز کنید. بهتر است در هنگام تمیز کردن زبان در مورد آن فکر نکنید!




هشدارها

    افراد که رفلکس حالت تهوع بالایی دارند (به حالت تهوع حساس هستند)، ممکن است هنگامی که زبان خود را مسواک می کنند، استفراغ کنند. اگر شما زیاد دچار استفراغ می شوید، به جای مسواک از تمیز کننده زبان استفاده کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha