جمهوری اسلامی ایران، برگزارکننده هشتمین کنگره جهانی نوروریستوراتولوژی است که تاکنون متخصصان و اساتید رشته نوروساینس بیش از 30 کشور دنیا برای شرکت در آن ثبت نام کرده‌اند.

سلامت نیوز: جمهوری اسلامی ایران، برگزارکننده هشتمین کنگره جهانی نوروریستوراتولوژی است که تاکنون متخصصان و اساتید رشته نوروساینس بیش از 30 کشور دنیا برای شرکت در آن ثبت نام کرده‌اند. 

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، هشتمین کنگره جهانی نوروریستوراتولوژی (حوزه سلولهای عصبی و نحوه ترمیم و بازتوانی آسیب های عصبی) از تاریخ هفتم اردیبهشت 1394 به مدت سه روز در سالن اصلی و دو سالن جانبی مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما برگزار می‌شود.

محمدتقی جغتایی، دبیرعلمی بخش علوم پایه کنگره بین المللی نوروریستوراتولوژی، با اعلام این خبر، افزود: طی ماههای اخیر، بسیاری از اساتید و متخصصان ایرانی و بیش از 60 تن از متخصصان و محققان کشورهای دیگر با ارسال مقالات علمی، دربرگزاری هر چه با کیفیت تر کنگره مشارکت کرده‌اند و دبیرخانه موقت کنگره تا 20 فروردین 1394 همچنان آماده پذیرش مقالات متخصصان مربوطه هستند.

 وی با اشاره به اینکه برگزاری کنگره نوروریستوراتولوژی از سال 2008 میلادی به وسیله بسیاری از کشورهای دنیا پیگیری شده است، گفت: کشورهایی همچون چین، اردن، رومانی و هند، در سالهای گذشته نسبت به برگزاری این کنگره که دبیرخانه دائمی آن در کشور انگلیس است، اقدام کرده‌اند.

 وی به عنوان رئیس انجمن علوم اعصاب ایران تصریح کرد: نظر به اهمیت تکنولوژی‌های نوروپروتکشن و نورورژیریشن، تبعاً جمهوری اسلامی ایران نیز حضور فعال در کنگره های مربوطه داشته و محققان کشورمان نیز موفق شدند تا میزبانی سال 2015 میلادی کنگره نوروریستوراتولوژی را کسب کنند.

جغتایی افزود: اساتید دعوت شده همگی در زمینه‌های مرتبط با محورهای کنگره فعال بوده و صاحب سبک و روش، و اکثراً چهره‌های شناخته شده بین‌المللی در فیلد  نوروپروتکشن و نورورژنریشن هستند.

 دبیر علمی بخش علوم پایه هشتمین کنگره نوروریستوراتولوژی درباره محورهای کار این کنگره جهانی گفت: سلول درمانی در آسیب های عصبی، بازتوانی عصبی و پرستاری توانبخشی، دارودرمانی نورورژنراتیو (ترمیم کننده عصب) و نوروریستوراتیو (بازگرداننده عملکرد عصبی)، مهندسی بافت و مهندسی زیستی در نوروریستوراتولوژی، جراحی ترمیم عصب و جراحی اعصاب ترمیمی، نورواسپاین و جراحی ستون فقرات، درد نوروپاتیک ، اسپاستی سیتی و شکل های عضلانی – اسکلتی در اختلالات عصبی، از جمله محورهای این کنگره می باشند.

وی با اشاره به اینکه زبان کنگره، انگیسی و فارسی است اما امکان ترجمه همزمان به شش زبان دنیا وجود دارد، افزود: هشتمین کنگره جهانی نوروریستوراتولوژی دارای امتیاز بازآموزی مدون است و علاوه بر گواهی داخلی ، گواهی بین‌المللی نیز برای شرکت کنندگان آن  صادر می شود.

جغتایی ادامه داد: متخصصان، اساتید و محققان می‌توانند با مراجعه به وب سایت کنگره، به نشانی info@basirnr.com  یا دبیرخانه موقت کنگره به آدرس، تهران- انتهای بلوار کشاورز- مجتمع بیمارستانی امام خمینی(ره) – ساختمان ریحانه- طبقه سوم – مرکز تحقیقات ضایعات مغزی و نخاعی و شماره تلفن  88824381 -021 ،اطلاعات مورد نیاز را کسب کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha