چهارشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۷
کد خبر: 141648

وزیربهداشت با اشاره به رونمایی از چند داروی جدید در سال ۹۴ که برای کشور هزینه‌بر هستند،از تعویض ۲۰ هزار تخت بیمارستانی فرسوده خبر داد و گفت:در زمینه واکسن‌ها شروع کردیم و مطمئنیم که می‌توانیم واکسن‌های اصلی را تا پایان این دولت بسازیم.

سلامت نیوز: وزیربهداشت با اشاره به رونمایی از چند داروی جدید در سال ۹۴ که برای کشور هزینه‌بر هستند،از تعویض ۲۰ هزار تخت بیمارستانی فرسوده خبر داد و گفت:در زمینه واکسن‌ها شروع کردیم و مطمئنیم که می‌توانیم واکسن‌های اصلی را تا پایان این دولت بسازیم.  

 به گزارش سلامت نیوز به نقل از  تسنیم، سیدحسن هاشمی در حاشیه افتتاحیه نخستین پایگاه سلامت دهان و دندان دانش‌آموزی اظهار داشت: مشکلات دهان و دندان مردم زیاد است و مردم هزینه‌های زیادی را در این مورد پرداخت می‌کنند. فقط تا سن 12 سالگی می‌توانیم خدمات پیشگیری را انجام دهیم. اگر کل دانش‌آموزان تحت پوشش آموزش و پرورش را تحت پوشش این طرح ببریم، شاخص دندان‌های پوسیده به اندازه یک واحد کاهش می‌یابد.

وی ضمن تشکر از وزیر آموزش و پرورش و با اشاره به تفاهم‌نامه مشترک وزارتخانه‌های بهداشت و آموزش و پرورش برای ارتقای بهداشت دهان و دندان دانش‌آموزان ابتدایی، عنوان کرد: امیدوارم بتوانیم از طریق این تفاهم‌نامه بهداشت را گسترش داده و تغییر رفتار دهیم. مطمئنم این تفاهم‌نامه به خوبی اجرا می‌شود و نظارت‌ها درخصوص بهداشت دهان و دندان تشدید خواهد شد. اینکار که برای سراسر کشور پیش‌بینی شده بسیار سنگین و ارزشمند است و حاصل آن را در سال‌های بعد خواهیم دید.

وزیر بهداشت در ادامه در پاسخ به اینکه آیا سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در حوزه سلامت محقق شده است، گفت: خیلی کارها بوده که انجام نشده و هنوز در ابتدای کار هستیم. در اقتصاد مقاومتی همه کالاهای اساسی کشور ذخیره اقتصادی محسوب می‌شوند، یعنی اینکه ما بتوانیم این کالاها را در داخل کشور تولید کنیم.

هاشمی با اشاره به کارهای انجام شده در حوزه سلامت و در قالب اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: در حوزه سلامت واکسن و دارو از جمله مواردی هستند که در کنار تجهیزات پزشکی کالای استراتژیک محسوب می‌شوند، اما کارهای روی زمین مانده بسیار داریم و اگر بخواهیم به صورت عملی به آنها نگاه کنیم، برای تحقق کامل اقتصاد مقاومتی باید گام‌های موثری برداریم.

ساخت واکسن‌های اصلی در کشور تا پایان دولت یازدهم

وی گفت: ما در حوزه سلامت کارهای ویژه‌ای در زمینه واکسن‌ها شروع کردیم و مطمئنیم که می‌توانیم واکسن‌های اصلی را تا پایان این دولت در کشور بسازیم البته واکسن‌های دیگری هم باید در سال‌های بعد در کشور تولید شوند.

وزیر بهداشت با بیان اینکه در زمینه مواد اولیه خوب پیش رفته‌ایم، گفت: فکر می‌کنم از سال آینده از چند داروی جدید که برای کشور هزینه‌بر هستند، با کمک اساتید در گروه داروسازی و در گروه بالینی رونمایی کنیم. در حوزه تجهیزات پزشکی نیز با کمک معاونت علمی ریاست جمهوری، کارهای خوبی در حال انجام است.

هاشمی تاکید کرد: مسلم این است که در مسیر خوبی قرار گرفته‌ایم و اگر حمایت شویم، در سال‌های بعد می‌توانیم بگوییم که اقتصاد مقاومتی در حوزه سلامت به طور کامل محقق شده است و امیدواریم اعتباراتی که در حال حاضر از نفت می‌آید تبدیل به اعتباراتی شود که هیچ وابستگی به نفت نداشته باشد. هنوز راه طولانی داریم تا آنچه را که در مورد اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر معظم انقلاب ابلاغ شده است، محقق کنیم، اما می‌توانم ادعا کنم اگرچه هر هفته به این مساله نمی‌پردازیم اما به طور ماهانه حوزه‌های مختلف سلامت را در قالب اقتصاد مقاومتی بررسی می‌کنیم.

اختصاص 1000 میلیارد برای ایجاد زیرساخت‌های بیمارستانی

وی در ادامه در مورد اقدامات صورت گرفته در زمینه هتلینگ بیمارستان‌ها گفت: در مورد هتلینگ اعتبارات خوبی داده شد و چیزی حدود 600 میلیارد در سه فاز در کل کشور هزینه شد یا در حال هزینه شدن است و در بسیاری از بیمارستان‌ها به خصوص در شهرهای دوردست نوسازی شدند. همچنین حدود 20 هزار تخت قدیمی در بیمارستان‌ها تعویض شد و فکر می‌کنم شرایط حال حاضر بیمارستان‌ها با گذشته کاملا متفاوت است.

هاشمی با اشاره به لزوم ایجاد زیرساخت‌های بیمارستانی اظهار کرد: اگر نتوانیم زیرساخت‌ها را تغییر دهیم، در سه تا چهار سال آینده همانجایی هستیم که قبلا بودیم.
وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: اگر اعتبارات ما در سال آینده محقق شود، رقمی نزدیک به 1000 میلیارد ریال را برای ایجاد زیرساخت‌ها و افزایش تخت‌ها با اتمام پروژه‌های نیمه تمام به کمک وزارت راه و شهرسازی تخفیف می‌دهیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha