سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: امروز برای کارگزاران و مسئولان که به عنوان تصمیم‌گیرنده در این نظام فعالیت دارند توجه به مسائل زیست‌محیطی و رعایت آن در تمام مسایل توسعه‌ای تکلیف محسوب می‌شود.

سلامت نیوز: سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: امروز برای کارگزاران و مسئولان که به عنوان تصمیم‌گیرنده در این نظام فعالیت دارند توجه به مسائل زیست‌محیطی و رعایت آن در تمام مسایل توسعه‌ای تکلیف محسوب می‌شود.

غلامرضا کاتب در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: اگر مسئولان به این نکات توجه نکنند آسیب‌های شدید و بسیار جدی نظیر خشک شدن دریاچه ارومیه و ریزگردهای خوزستان، محیط زیست کشور را تهدید خواهد کرد.

کاتب خاطرنشان کرد: محیط زیست صرفا برای زیبایی نیست و در تمام کشورهای توسعه یافته دنیا، زمانی توسعه پایدار مفهوم پیدا می‌کند که عوامل زیست محیطی و طبیعی مورد توجه قرار گرفته باشند.

نماینده گرمسار با اشاره به این‌که «55 درصد از اراضی ایران را مراتع و 21 درصد از این اراضی را بیابان تشکیل می‌دهد» گفت: برای بیابان‌زدایی و رفع آن باید برنامه‌ریزی‌های دقیق و کارشناسی داشته باشیم.

کاتب با اشاره به این‌که «تنها 14 و نیم درصد اراضی کشور زیرکشت‌اند» گفت: متاسفانه در کشور ما سرانه جنگل 3 برابر کمتر از کشورهای دیگر است به طوری که در کشورهای دیگر بین 6 تا 8 دهم در هکتار جنگل وجود دارد ولی در ایران 2 دهم هکتار جنگل وجود دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha