پنجشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۲
کد خبر: 141681

موفقیت حق هر فردی است اما افراد موفق رموزی را در زندگی‌شان دارند که شما ندارید.

این اصول جادویی و فراموش شده

سلامت نیوز: موفقیت حق هر فردی است اما افراد موفق رموزی را در زندگی‌شان دارند که شما ندارید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از هفته نامه زندگی مثبت، وقتی داستان افراد موفق را می‌خوانید یا می‌شنوید آرزوی این را دارید که کاش همانند آنها بودید. خودتان را انسان توانمندی می‌دانید اما با خود فکر می‌کنید که چرا نتوانسته‌اید به موفقیتی که انتظارش را داشته‌اید برسید. رسیدن به موفقیت در گرو پایبند بودن به اصولی است که شاید شما آنها را از قلم انداخته‌اید.


حس مسئولیت‌پذیری ندارید

چند سال دارید؟ طی سال‌هایی که زندگی کرده‌اید تا به حال چند کار را نیمه‌کاره رها کرده‌اید؟ آیا اهدافی در زندگی‌تان داشته‌اید که در برهه‌ای از زندگی آن را متوقف کرده و به دست فراموشی سپرده‌اید؟ استمرار و داشتن پشتکار در هر کاری باعث موفقیت می‌شود. به هر هدفی که در زندگی دارید چه کوچک و چه بزرگ متعهد و نسبت به انجام آن شور و اشتیاق داشته باشید، اما لازمه این کار دوست داشتن هدفی است که انتخاب کرده‌اید. تنها زمانی می‌توانید در رسیدن به هدفتان موفق شوید که استمرار داشته باشید و استمرار همان‌طور که گفتیم با اشتیاق همراه است، اما هر دوی این عوامل بدون دوست داشتن هدف امکانپذیر نیست بنابراین در انتخاب هدفتان دقت کنید و هدفی را طلب کنید که با همه وجود دوستش دارید.


مساله مرگ و زندگی است

در زندگی ممکن است اهدافی را دنبال کرده باشید که رسیدن و نرسیدن به آن مانند مساله مرگ و زندگی برایتان نبوده است، اما چه می‌شد اگر تصور می‌کردید که همه زندگی‌تان وابسته به هدف انتخابی‌تان است. اگر تنها یک بار این‌گونه به هدفی که پیش رو دارید فکر کنید خود را برای رسیدن به آن مصمم‌تر و جدی‌تر خواهید یافت.


تسلیم نشوید

همه ما ممکن است در شرایط بحرانی سختی به سر برده یا به دلیل اوضاع نامطلوب دست از هدف‌هایمان برداشته باشیم، اما یادتان باشد در هیچ‌کدام از این شرایط نباید اجازه بدهید شرایط شما را کنترل کند. اگر نمی‌توانید اوضاع را مطابق خواسته خودتان تغییر دهید لااقل تحت تاثیر شرایط نامطلوب قرار نگیرید. در بدترین شرایط تسلیم نشوید و در حد توانتان کاری کوچک انجام دهید تا شرایط ، شما را از رسیدن به اهدافتان دور نکند.


تاوان بدهید

هر چیزی در دنیا قیمتی دارد. اگر می‌خواهید به وزن ایده‌آلتان برسید باید ورزش کنید و از خوراکی‌های خوشمزه و موردعلاقه‌تان دل بکنید. اگر دنبال ترفیع هستید باید رنج بیشتر کار کردن را به خود بدهید و به همین ترتیب برای رسیدن به هر چیزی در دنیا باید قیمت آن را بپردازید. برای هدفی که در ذهنتان تصویرسازی کرده‌اید چه قیمتی می‌خواهید بپردازید؟ شاید یکی از دلایلی که باعث شده شما به اهدافتان نرسید این بوده که قیمت و بهای آن هدف ارزشمند را نپرداخته‌اید و انتظار داشتید که بدون هیچ زحمتی به آن برسید.


مراقب جاذبه باش

به هر اندازه‌ای که هدف بزرگ‌تری انتخاب می‌کنید موانع بزرگ‌تر و پیچیده‌تری در مقابل شما قد علم می‌کند. اگر موانع بزرگ باعث دلسردی‌تان شده و شما را از رسیدن به هدفتان منصرف کرده نباید دلیل عقب‌نشینی شما شود. به این فکر کنید که هدفتان به اندازه این موانع بزرگ و قابل‌تقدیر است. هیچ انسانی روی کره زمین وجود ندارد که مشکلی را تجربه نکرده باشد، اما هرگز اجازه ندهید که مشکلات همانند جاذبه زمین شما را به سمت خود بکشند بلکه در مقابل آنها بایستید و اهدافتان را مصرانه دنبال کنید.


به خودتان ایمان داشته باشید

تا چه اندازه تحت‌تاثیر صحبت‌های اطرافیانتان قرار می‌گیرید؟ تا چه حد به آن چیزی که انتخاب کرده‌اید اعتقاد دارید؟ شما از آن گروه افرادی هستید که با هر اظهارنظری مدام از این شاخه به شاخه دیگر می‌پرید و اهدافتان را تغییر می‌دهید؟ این موضوع یکی از دلایل بزرگ ناکامی ‌شما در رسیدن به اهدافتان است. بعد از اینکه با دقت و تمرکز و البته مشورت هدفتان را انتخاب کردید باید به آنچه که برای آن دست به عمل زده‌اید اعتقاد کامل داشته باشید. به خودتان و توانایی‌هایتان ایمان داشته باشید و باور کنید که شما منحصربفرد و متفاوت هستید.


گل و لای را به جان بخرید

جستجوگران طلا برای پیدا کردن طلا باید آن را در دل گل و لای جستجو کنند. برای هر چیزی که آن را درخواست کرده‌اید باید در آغاز قدری موانع و سختی را پشت سر بگذارید و مطمئن باشید نتیجه همانند همان طلای جستجوگران طلا خواهد شد. هدف شما همانند طلا در دستانتان خواهد درخشید.


کمک بخواهید

رسیدن به هدف بدون کمک گرفتن از دیگران غیرممکن است. اگر به توانایی‌هایتان آنقدر اعتماد دارید که تصور می‌کنید بدون راهنمایی می‌توانید مسیر موفقیتتان را طی کنید کاملا در اشتباه هستید. افراد زیادی قبل از شما این مسیر را طی کرده‌اند و تجربیاتی را در اختیار دارند که با دانستن آن خود را از آزمون و خطا رهانده‌اید. علاوه بر این، مطالعه کردن نیز یکی دیگر از منابع مهمی‌ است که می‌تواند به شما در انتخاب یک هدف درست کمک زیادی کند. از این 2 منبع غافل نشوید و از آنها در رسیدن به هدفتان کمک بگیرید.


درست سرمایه‌گذاری کنید

شما هدفی را انتخاب کرده‌اید اما در مورد انجام آن اشتیاق چندانی ندارید و همین موضوع سبب نیمه‌کاره رها کردن خواسته‌تان شده است. بار دیگر به هدفتان فکر کنید. این‌طور فکر کنید که انتخاب هر هدفی نوعی سرمایه‌گذاری در زندگی‌تان محسوب می‌شود. آیا آنچه که شما انتخاب کرده‌اید اثر ماندگاری را بر زندگی‌تان خواهد گذاشت یا امری زودگذر است؟ آیا شما شستشوی ماشینی که آن را برای ساعاتی اجاره کرده‌اید را برعهده می‌گیرید؟ آیا در منزلی که تنها برای یک روز در آن اقامت دارید خود را متقبل هزینه‌هایی مانند تغییر دکوراسیون و تزئینات می‌کنید؟ مسلما خیر. بنابراین برای هدفی تلاش و پشتکار داشته باشید که اثر ماندگاری روی زندگی‌تان بگذارد. به همین دلیل در انتخاب اهدافتان سنجیده‌تر و محتاط‌تر عمل کنید تا نیمه‌کاره رها نشوند.

www.success.com

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha