تعاونی مسکن معلولان اراک که متشکل از ٤٠نفر معلول جسمی و حرکتی است، سال٨٤ زمینی از اداره اوقاف اراک جهت ساخت مسکن خریداری کرده است که این زمین در عمل با متراژی که در سند ذکر شده است مغایر بوده و دارای کسری است که از این بابت خسارات زیادی را در سال‌های گذشته به این قشر تحمیل کرده است؛ از خساراتی چون شکایت املاک مجاور و حکم قضایی توقف کار و مشکلات نامه‌های توقف شهرداری گرفته تا خرید اجباری زمین مجاور و فروش مازاد آن با ضرر‌و‌زیان هنگفت و... .

سلامت نیوز: تعاونی مسکن معلولان اراک که متشکل از ٤٠نفر معلول جسمی و حرکتی است، سال٨٤ زمینی از اداره اوقاف اراک جهت ساخت مسکن خریداری کرده است که این زمین در عمل با متراژی که در سند ذکر شده است مغایر بوده و دارای کسری است که از این بابت خسارات زیادی را در سال‌های گذشته به این قشر تحمیل کرده است؛ از خساراتی چون شکایت املاک مجاور و حکم قضایی توقف کار و مشکلات نامه‌های توقف شهرداری گرفته تا خرید اجباری زمین مجاور و فروش مازاد آن با ضرر‌و‌زیان هنگفت و... .
به گزارش سلامت نیوز،روزنامه شرق در ادامه نوشت: چون اداره اوقاف پاسخگوی ما نبودند، شکایت از اوقاف را در مراجع قضایی پیگیری کردیم اما از زمانی که حکم اولیه دادگاه صادر ‌شده است، اداره اوقاف از انجام سایر تکالیفش هم سر باز زده است و برای دریافت مرحله آخر وام ما از بانک مسکن نماینده خود را نمی‌فرستد و رسما اعلام کرده است تا شکایتمان را پس نگیریم حتی اجاره‌نامه‌های سالیانه زمین اوقافی را هم تمدید نمی‌کند.
 الان پنج‌ماه است که پروژه ما با پیشرفت بالای ٩٠درصد متوقف است و دیگر هیچ توان مالی برای هزینه‌کردن نداریم. قرار بود چهار‌ماه پیش خانه‌ها به ما تحویل داده شود که نشده است و از این بابت هم مشکلات مضاعف بسیاری برای همه‌مان ایجاد شده است.
 به استانداری، سازمان بازرسی، دفتر نماینده ولی‌فقیه در اراک هم شکایت برده‌ایم اما تاکنون هیچکدام موثر نبوده است. با صدا‌و‌سیمای اراک هم بارها تماس گرفتیم اما حاضر به پخش صدای اعتراض ما نیستند. همچنین اعتراضمان را به سازمان مرکزی اوقاف هم اعلام کردیم و نزدیک به دو‌ماه است که می‌گویند داریم رسیدگی می‌کنیم ولی آخرین حرفشان این است که تا حکم دادگاه تجدید‌نظر نیاید کاری انجام نمی‌شود. ما به‌شدت در مضیقه هستیم و چون معلولیم تا آسانسورها نصب نشود نمی‌توانیم از ساختمان استفاده کنیم.
فکر نمی‌کنیم این نوع برخورد با تعدادی معلول که با همت خودشان می‌خواهند صاحب سرپناه برای خود و خانواده‌شان شوند صحیح باشد. در طی ساخت پروژه بسیاری از کسبه و پیمانکارانی که با ما مواجه شدند، بعد از اطلاع از موضوع مالکیت معلولین به ما تخفیف دادند و در حد توانشان به ما کمک کردند. ولی مسوولان اوقاف اراک به ما اتهام می‌زنند که از اسم معلولین و ترحم دیگران سوءاستفاده می‌کنیم. امیدواریم صدای ما به گوش مسوول یا صاحب قدرتی برسد و به مشکل ما رسیدگی کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha