وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از پرداخت معوقات پرسنل بیمارستان‌ها تا پایان سال خبرداد

پرداخت معوقات پرسنل بیمارستان‌ها تا پایان سال

سلامت نیوز:وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از پرداخت معوقات پرسنل بیمارستان‌ها تا پایان سال خبرداد

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرگزاری ایسنا ،دکتر سید حسن هاشمی ، درباره زمان پرداخت معوقات پرسنل بیمارستان‌ها گفت: دستور العمل این موضوع را صادر کردیم، چند روز گذشته نیز روسای دانشگاه‌ها موظف شدند که تمام معوقات پرسنلی خود را اعم از گروه غیر پزشکی و پزشکی تا پایان سال پرداخت کرده و بدهی نداشته باشند.

نباید بدهکار وارد سال جدید شویم

هاشمی در همین زمینه افزود: اگر چه روسای دانشگاه‌ها بدهی‌های گذشته را تقریبا با تاخیر چند ماهه‌ای جبران کردند، اما در عین حال دانشگاه‌ها بدهی‌های سرسام آور تجهیزاتی و دارویی نیز دارند که امیدوارم سازمان مدیریت و وزارت اقتصاد که خزانه را در اختیار دارند اعتباراتی را که به ما قول داده‌اند در روزهای پایانی سال در اختیار ما قرار دهند تا بدهکار وارد سال 94 نشویم.

40 درصد بودجه 93 پرداخت نشده

وزیر بهداشت در ادامه با اشاره به 60 درصد اعتباری که از بودجه سال 93 تخصیص داده شده تصریح کرد: هم از یک درصد ارزش افزوده و هم از محل هدفمندی یارانه‌ها نزدیک به 40 درصد اعتبارات باقی مانده است. با توجه به دستور اکید ریاست جمهوری مبنی بر اینکه حتی یک درصد از اعتبارات هم نباید با عدم پرداخت مواجه شود امیدواریم اعتبارات باقی مانده از بودجه 93 در چند روز باقی مانده به پایان سال پرداخت شود.

برگزاری جلسه فوق‌العاده شورای عالی بیمه روز شنبه

هاشمی دربخش دیگر از صحبت‌هایش به تعرفه‌های سال 94 اشاره کرد و گفت: طبق قانون باید تعرفه‌ها را قبل از پایان سال مصوب کنیم. شورای عالی بیمه روز شنبه با دستور وزیر رفاه جلسه فوق‌العاده‌ای خواهند داشت. با توجه به هماهنگی که بین سازمان نظام پزشکی، وزارت بهداشت و وزارت رفاه وجود دارد امیدوارم برای اولین بار قبل از ورود به سال 94 بتوانیم تعرفه‌ها را تقدیم هیات وزیران کنیم.

در مورد همکاری‌های وزارت بهداشت با سازمان هلال احمر با بیان اینکه این همکاری نتایج بسیار خوبی برای مردم خواهد داشت، گفت: برنامه‌های دقیق این همکاری را زمانی که به مرحله تفاهم نامه برسیم اعلام می‌کنیم.

وزارت بهداشت علاقه‌ای به تصدی‌گری ندارد

هاشمی تاکید کرد: مسلم آن است که وزارت بهداشت علاقه‌ای به تصدی‌گری ندارد بلکه علاقه‌مند است که سیاستگذار و ناظر باشد. بنابراین ما از دستگاه‌هایی که بتوانند به کاهش تصدی‌گری وزارت بهداشت کمک کنند، به شدت استقبال می‌کنیم. به ویژه اینکه سازمان هلال احمر بخواهد این کار را انجام دهد.

درخواست وزیر بهداشت از هلال احمر

وی افزود: اگر هلال احمر، مسئولیت اورژانس‌ها را به خصوص در جاهایی مثل آمبولانس هوایی، دریایی و حتی جاده‌ها که نقص داریم، بپذیرد و در بحث اداره بیمارستانی و احداث بیمارستان نیز به وزارت بهداشت کمک کنند، از آنها استقبال می‌کنیم.

هلال احمر خدمت خود را در حوزه توانبخشی صرف کند

هاشمی توانبخشی را یکی از حلقه‌های مهم درمان دانست و گفت: به ریاست هلال احمر پیشنهاد کردم که در بخش توانبخشی که هنوز در کشور در این زمینه عقب هستیم، ورود کند.

وی با ابراز امیدواری نسبت به ارایه خدمات توانبخشی برای افراد آسیب دیده با استفاده از ظرفیت سازمان‌هایی چون هلال احمر اظهار کرد: فارغ‌التحصیلان خوبی در این زمینه داریم اما تعداد مراکز مجهز این حوزه کمتر از انگشتان دست است که برای جمعیت 78 میلیونی کشور بسیار کم است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • محمود عمیدی ۲۱:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۲
    1 0
    سلام ایشان که تا دیروز می فرمودند معوقات را صفر کرده ایم!!!! اما جالب است چطور 40% بودجه داده نشده ولی کمک ده هزار میلیاردی واریز شده؟ و چطور شما می پذیرید هشت میلیارد به صدا و سیما کمک کنید در حالیکه مدام از کمبود بودجه حرف می زنید؟ واقعا صدا و. سیما خریدنی است؟